ناتو احتمال واکنش سوریه ضد ترکیه را بررسی می کند

ناتو احتمال واکنش سوریه ضد ترکیه را بررسی می کند
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 21:07

العالم - دبیرکل ناتو اعلام کرد که این سازمان احتمال واکنش سوریه ضد ترکیه را بررسی می کند و ناوهایی برای حمایت از ترکیه به منطقه اعزام شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم " آندرس فوگ راسموسن " روز دوشنبه ضمن طرح ادعاهاي تكراري درباره استفاده نظام سوريه از سلاح شيميايي از حمايت اين سازمان از همپيمانان خود در منطقه خبر داد.

وی گفت: نمي توان به كارگيري سلاح شيميايي در سوريه را ناديده گرفت زيرا تهديد كننده امنيت جهاني است.

وي افزود: ما از همپيمانان خود حمايت مي كنيم. ناتو آماده مقابله با چالش هاي امنيتي است و حمله به يك كشور عضو ناتو تجاوز به همه ائتلاف ناتو است.احتمال واكنش سوريه ضد تركيه در حال بررسي است و ما ناوهايي را به تركيه براي حمايت  از آن كشور(در قبال واكنش احتمالي سوريه) اعزام كرده ايم.

راسموسن مدعي شد: ادله فراواني درباره به كارگيري نظام سوريه از سلاح شيميايي وجود دارد.نمي توان حمله شيميايي در سوريه را ناديده گرفت.

دبير كل ناتو با اشاره به اينكه تصميمي درباره سوريه گرفته نشده است افزود: جامعه بين الملل بايد به طور قاطع براي مقابله با تكرار هر حمله شيميايي در آينده برخورد كند.

ادعاهای غرب در باره استفاده از سلاح شیمیایی از جانب نیروهای نظامی درشرایطی مطرح می شود که دولت دمشق هفته گذشته داوطلبانه به بازرسان سازمان ملل اجازه داد وارد این کشور شده و از مناطق مورد نظر خود در این ارتباط بازدید کنند.

هنگام ورود بازرسان سازمان ملل به مناطقی که حمله شیمیایی به آن صورت گرفته است ، تروریست های مسلح از بیم فاش شدن موضوع استفاده آنان از سلاح شیمیایی با تیراندازی و حمله به بازرسان بین المللی تلاش کردند از فعالیت آنان جلوگیری کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها