ناو هواپیمابر "نیمیتز" وارد دریای سرخ شد

ناو هواپیمابر
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 22:51

ناو هواپیمابر "نیمیتز" و 4 شناور وابسته به آن، امروز دوشنبه، برای شرکت در حمله احتمالی به سوریه، وارد آب‌های دریای سرخ شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقام های نظامی آمریکا اعلام کردند: ناو "نیمیتز" که حدود ساعت 6 بامداد به وقت ساحل شرقی آمریکا، وارد آب های دریای سرخ شده، هنوز هیچ دستور مشخصی برای حرکت به سمت دریای مدیترانه دریافت نکرده است.
هدف از ورود این ناو به دریای سرخ، افزایش تجهزات دریایی آمریکا در منطقه و آماده شدن برای حمایت از حمله احتمالی به سوریه اعلام شده است.
یک مقام نظامی آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: این مجموعه تهاجمی، در دریای سرخ مستقر خواهد شد، تا در شرایط فوق العاده وارد عمل شود.
به گفته مسئولان آمریکایی، شناور "برینستون" و سه ناوشکن، ناو هواپیمابر نیمیتز را همراهی می کنند.
مسئولان آمریکایی، با تاکید بر این که وضعیت استقرار شش شناور آمریکایی در شرق دریای مدیترانه تغییر نکرده است، خاطر نشان کردند با توجه به این که حملات موشکی به سوریه به تاخیر افتاده است، برنامه ریزان نظامی آمریکا، وضعیت استقرار این شناورها را دوباره بررسی خواهند کرد.
"باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا، روز شنبه حمله به سوریه با موشک‌های کروز را تا زمان تأیید آن، در کنگره به تأخیر انداخت و با توجه به تعطیلی کنگره، این امر باعث شد که اقدام نظامی دستکم برای 9 روز به تعویق بیفتد.
نیروی دریایی آمریکا، طی هفته گذشته، حضور خود را در شرق مدیترانه گسترش داده است و علاوه بر سه ناوشکنی که معمولا در این منطقه گشت زنی می‌کنند، دو ناوشکن دیگر افزوده شده‌اند. این ناوشکن‌ها، در مجموع حامل 200 فروند موشک تاماهاک هستند، اما مقامات غربی می‌گویند برای حمله نظامی محدود به سوریه، تنها نیمی از این تعداد موشک، کفایت می کند.

 

پربیننده ترین خبرها