سوریه: سازمان ملل، جلوی حمله به سوریه را بگیرد

سوریه: سازمان ملل، جلوی حمله به سوریه را بگیرد
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 21:53

العالم - سوریه، از سازمان ملل متحد خواست به مسئولیت قانونی خود در جلوگیری از هرگونه تجاوز به این کشور عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار الجعفري" نماینده سوریه در سازمان ملل، با ارسال نامه ای به "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل، از این سازمان خواست به مسئولیت خود برای جلوگیری از تجاوز به سوریه و تلاش برای دستیابی به راه حل سیاسی برای برون رفت این کشور از بحران عمل کند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با تاکید بر این که رونوشتی از نامه بشار الجعفري، به رئیس شورای امنیت سازمان ملل فرستاده شده است، اعلام کرد که در این نامه آمده است: شورای امنیت به نقش خود به عنوان سوپاپ اطمینان برای جلوگیری از استفاده بيهوده از توسل به زور خارج از چارچوب قوانين و مقررات بين المللي، پایبند باشد.

بشار الجعفری دراين نامه تاکید کرد که دمشق بار ديگر تاکيد مي کند به هيچ وجه از سلاح شيميايي استفاده نکرده است، بلکه اين، دولت سوريه بود که از دبيرکل سازمان ملل درخواست کرد کمیته ای حقیقت یاب برای بررسی استفاده از سلاح شيميايي در منطقه خان العسل در شمال سوريه تشکيل دهد.

الجعفري همچنين خاطر نشان کرد: جهانيان، از آمريکا انتظار داشتند با عمل کردن به نقش خود به عنوان ناظر صلح ، به عنوان شريکي براي روسيه به طور جدي براي فراهم کردن زمينه نشست بين المللي ژنو 2 درباره سوريه تلاش کند، نه اينکه به عنوان يک قدرت نظامي، عليه کشورهايي که با سياست هايش مخالفند، به زور متوسل شود.

"باراک اوباما" رئيس جمهوري آمريکا روز شنبه اعلام کرد که اين کشور تصميم خود را برای حمله نظامي به سوريه گرفته است، اما منتظر موافقت رسمي کنگره با اين تصميم خواهد ماند.

پربیننده ترین خبرها