«کمپین ضدسانسور» در خبرگزاری فارس؛

لینک پخش زنده العالم در صفحه نخست خبرگزاری فارس

لینک پخش زنده العالم در صفحه نخست خبرگزاری فارس
سه شنبه 12 شهريور 1392 - 15:19

خبرگزاری فارس، در واکنش به حذف شبکه‌های خبری العالم و پرس‌تی‌وی از ماهواره‌های غربی، لینک پخش زنده این شبکه‌ها را در صفحه نخست خود قرار داده و از دیگر رسانه‌های مستقل جهان نیز دعوت می‌کند به این حرکت ضد سانسور بپیوندند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، طی سال گذشته، شرکت‌های خارجی طرف قرارداد سازمان صداوسیما، با زیر پا گذاشتن معاهدات بین‌المللی و نقض تعهدات خود در قبال پخش آزادانه و بدون تبعیض شبکه‌های ماهواره‌ای (منطبق با موافقت‌نامه سازمان بین‌المللی ارتباطات ماهواره‌ای)، پخش برنامه‌های شبکه‌های صداوسیما را به دلیل آن چه تحریم‌های اتحادیه اروپا مبنی بر «مجازات ناقضان حقوق بشر» می‌خواندند، از بسیاری از ماهواره‌ها از جمله هاتبرد، گالکسی، یوتل‌ست و اینتل‌ست متوقف کردند تا دریافت ماهواره‌ای شبکه‌های صداوسیما در اروپا و دیگر مناطق میسر نباشد؛ اقدامی که ناشی از عدم تحمل صدای متفاوت در عرصه رسانه بوده و نسبت دولت های غربی با پدیده سانسور را نشان می دهد.
بر اساس موافقت‌نامه سازمان بین‌المللی ارتباطات ماهواره‌ای که تا ماه ژوئن سال 2013، نزدیک به 150 کشور از جمله ایران عضو آن بوده‌اند، ارتباطات ماهواره‌ای باید فراتر از مرزهای کشورها، در دسترس تمام ملت‌های دنیا قرار داشته باشد.
قطع پخش شبکه‌های ماهواره‌ای صداوسیما، واکنش‌های گوناگونی را در میان بسیاری از اقشار جامعه بین المللی داشته است.
در این میان، خبرگزاری فارس به‌عنوان یکی از 70 وب‌سایت خبری پرمخاطب جهان با قرار دادن لینک پخش مستقیم شبکه‌های خبری «العالم» و «پرس‌تی‌وی» در صفحه نخست خود تلاش کرده گامی در راستای مقابله با سانسور این شبکه‌ها توسط دولت های غربی بردارد.
خبرگزاری فارس ضمن آغاز این «کمپین ضد سانسور» از تمامی رسانه های مستقل جهان دعوت کرده است که با قرار دادن لینک پخش زنده شبکه های العالم و پرس تی وی در صفحه نخست وب سایت خود، به این جریان بپیوندند.

پربیننده ترین خبرها