اسرائیلی ها دوباره بلوف زدند

بمب ضد موشک اس 300 ساختیم

بمب ضد موشک اس 300 ساختیم
چهارشنبه 29 خرداد 1392 - 19:50

اورون اوریول معاون مدیرعامل شرکت تسلیحاتی رافائل اعلام کرد، اسرائیل توانست برای منهدم کردن موشک پیشرفته اس 300 روسی که تل آویو نگران است مسکو آن را در چارچوب قرارداد نظامی در اختیار نظام بشار اسد رییس جمهور سوریه قرار دهد، بمب هوشمند تولید کند!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم صهیونیست ها در دور تازه بلوف ها و دستاوردهای نظامی خود در حالی از ساخت بمب هوشمند سخن می گویند که پیش از این جنجال تبلیغاتی آنها در مورد گنبد آهنین، آبرویی برای آنها باقی نگذاشته است. 

بر اساس این ادعا، این بمب از نوع اسپایس 250 است که قادر به منفجرکردن اس 300 می باشد، بمب مزبور دارای کلاهک الکترونیکی و سامانه هدف گیری بسیار دقیق است!
به گفته اوریول، وزن این بمب کم حجم، 150 کیلوگرم بوده پس از نصب بر هواپیمایی که با موشک اس 300  رو به رو خواهد شد، قادر خواهد بود آن را از فاصله صد کیلومتری هدف قرار دهد. 
وی با این ادعا که به خاطر کم حجم بودن بمب، کشف آن توسط سامانه های راداری و هواپیماهای دیگر دشوار است؛ افزود: در صورتی که قرار باشد از هواپیمای اف 16 برای شلیک این نوع بمب استفاده شود، قادر به حمل 16 بمب اسپایس 150 خواهد بود.

وی بدون اشاره به این مساله که چگونه یک بمب 150 کیلویی می تواند یکصد کیلومتر پرواز کند وی افزود: هواپیما می تواند بیش از یک هدف را به طور همزمان نابود کند در حالی که پدافند طرف مقابل قادر به کشف آن نیست لذا سامانه پدافندی موشک اس 300 نمی تواند آن را کشف کند.

ادعاهای دستاوردهای نظامی صهیونیست ها پس از ناموفق بودن سیستم گنبد آهنین برای بسیاری از کارشناسان نظامی قابل پذیرش نیست. در این میان یکی از کارشناسان نظامی در این رابطه تاکید کرده که اگر اسرائیل چنین بمبی ساخته، چرا تا این اندازه از رسیدن سیتستم ضد موشکی اس 300 به سوریه ناراحت و عصبانی است!
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها