نظرسنجی در آمریکا درباره حمله به سوریه

نظرسنجی در آمریکا درباره حمله به سوریه
چهارشنبه 13 شهريور 1392 - 09:44

با وجود افزایش تلاشهای دولت آمریکا برای همراه کردن افکار عمومی در طرح حمله به سوریه، نظرسنجی ها بیانگر موفق نبودن سیاستهای کاخ سفید در این زمینه است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نتایج دو نظرسنجی که دیروز منتشر شد، نشان می دهد که اکثر آمریکایی ها با حمله به سوریه مخالفند.

این نظرسنجی ها درحالی منتشر شده است که دولت آمریکا منتظر موافقت کنگره این کشور برای حمله به سوریه است.

نتایج نظرسنجی مرکز مطالعات "بیو" نشان داد که 48 درصد از پرسش شوندگان با حمله هوایی آمریکا به سوریه مخالفند؛ این درحالیست که میزان موافقان حمله به سوریه 29 درصد است و23 درصد از پرسش شوندگان نیز دراین باره نظری ندادند.

همچنین بر اساس نتایج ظرسنجی شبکه ای.بی.سی و روزنامه واشنگتن پست، 59 درصد از پرسش شوندگان مخالفت خود را با حمله نظامی آمریکا به سوریه اعلام کردند ، 36 درصد از آنان مخالفت خود را با این حمله اعلام نمودند و 5 درصد دیگر رای ممتنع دادند.

بر اساس نظرسنجی شبکه ای. بی. سی و روزنامه واشنگتن پست ، حتی درصورت مشارکت کشورهای دیگر مانند فرانسه یا انگلیس درعملیات نظامی ضد سوریه ، فقط 46 درصد از پرسش شوندگان موافقت خود را با حمله اعلام کردند؛ درحالیکه 51 درصد دیگر با این حمله مخالفت کردند.

همچنین براساس نتایج این نظرسنجی ، 70 درصد از پرسش شوندگان مخالفت خود را با ایده تجهیز مخالفان سوری به سلاح اعلام کردند؛ درمقابل فقط 27 درصد از پرسش شوندگان از تجهیز مخالفان به سلاح حمایت کردند.

سه چهارم از افرادی که در نظرسنجی مرکز بیو شرکت کردند ( 74 درصد از پرسش شوندگان) اعلام کردند که حمله به سوریه به اقدامات انتقام جویانه ضد آمریکا و هم پیمانان این کشور در منطقه منجر خواهد شد.
این درحالی است که بیش از یک ششم از پرسش شوندگان یعنی 61 درصد از آنان ، اعلام کردند که حمله نظامی به سوریه موجب دخالت بلندمدت دراین کشور خواهد شد.

نظرسنجی مرکز تحقیقات بیو از روز 29 اوت گذشته تا اول سپتامبر و با مشارکت هزار نفر به عمل آمد و میزان خطای آن 3.7 بود.

اما نظرسنجی شبکه ای بی سی و روزنامه واشنگتن پست از 28 اوت گذشته تا اول سپتامبر و با مشارکت 1012 نفر اجرا شد و میزان خطای آن 3.5 بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها