"جهاد" گروه مغربی در سوریه به جای فلسطین

چهارشنبه 13 شهريور 1392 - 13:22

تروریستهای مغربی که مانند دیگر همتایان خود در کشورهای دیگر همواره در خصوص اشغال سرزمین فلسطین و جنایتهای رژیم صهیونیستی سکوت کرده اند، گروهی را در سوریه به نام "شام الاسلام" برای "جهاد" تشکیل دادند.!!

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ابراهیم بن شقرون" مغربی، که قبلا در گوانتانامو زندانی بوده، سرکردگی این گروه را برعهده گرفته است.

"عبدالله الرامی" محقق و کارشناس مغربی تاسیس این گروه را با اختلاف بین گروه های تروریستی "دولت اسلامی درعراق و شام" و "جبهه النصره" مرتبط دانست و اظهار داشت: بعید نیست این گروه جدید تلاش قانع کننده ای باشد برای تشکیل هسته مرکزی سلفی های افراطی در مغرب که از تفرقه و جدایی سران خود رنج می برند.
بن شقرون در افغانستان به القاعده پیوست و در پایان سال ۲۰۰۱ دستگیر و به زندان گوانتانامو فرستاده شد.
وی در سال ۲۰۰۴ به بهانه اینکه هیچ اتهامی علیه وی ثابت نشده، از زندان آزاد گردید و به مغرب رفت.

سازمان امنیت مغرب در سال ۲۰۰۵ وی را به اتهام تلاش برای تاسیس یک گروه افراطی و مسلح به نام "جنبش توحید و جهاد" به همراه تعدادی از نیروهای سلفی افراطی مغربی در داخل و خارج از این کشور دستگیر و وی را به ۶ سال زندان محکوم کرد.

وی مانند تروریستهای دیگر، به محض آزادی به سوریه اعزام شد.

الرامی معتقد است جنبش جدید که تاسیس آن از سوی بن شقرون وبا یک نوار صوتی اعلام شده شاید ادامه طرحی است که دستگاه امنیتی مغرب به خاطر آن وی را در سال ۲۰۰۵ دستگیر کرد.
وی گفت با اینکه نام این جنبش شام نامیده شده ولی اعضای این جنبش از اتباع مغرب هستند.

وی توضیح داد که گروه جدید تلاش می کند مشروعیت خود را از حضوردر سوریه و نزدیکی به سازمان القاعده برای تشکیل هسته مرکزی و تشکیلات سلفی در مغرب به دست آورد.

از بین بردن فاصله موجود میان مسئولان وگروههای مختلف مردمی و ایجاد ارتباط با آنان برای مشاوره و آموزش از جمله اهداف این جنبش است که در پیمان نامه بدان اشاره شده است.

این گروه در پیمان نامه خود اعلام کرد "جهادی" که مدنظر اعضای این جنبش است فقط محدود به مقابله با تجاوزگران نیست، بلکه دایره بزرگتری دارد و افراد "مرتد" را نیز دربرمی گیرد. و هرکس که به افراد مرتد کمک و با "جهادگران" و مسلمانان مبارزه کند واز نیروهای پلیس و امنیتی آنان دفاع کند مرتد است و صرف نظراز ناآگاهی یا آگاهی و یا اجبار آنان در گروه افراد مرتد قرار دارد که قتلشان واجب است؛ زیرا دایره جهاد و مبارزه با رعایت اولویتها گسترده تر است.
این گروه تروریستی خاطرنشان کرد: همه اصول عقیدتی مذاهب فکری اعم از کمونیسم سوسیالیسم  لائیک لیبرالیسم و دیگرگرایش های فکری و عقیدتی به جز مسلمانان ، کفر و گمراهی است.
این گروه مغربی با بررسی راههای از بین بردن اختلافات میان گروههای مسلح مختلف افزود: مساله وحدت میان گروهها باید مشروعیت داشته و راهکاری برای محقق کردن آن یافت.
این گروه هم چنین با اشاره به مساله بیعت با توجه به اختلافات دولت اسلامی عراق و شام و جبهه النصره ، افزود: این بیعت ، جهاد برای رسیدگی به امورمهاجرت ،تامین نیازها و مساله مبارزه است و برای پیوستن افراد به این گروه هیچ شرطی قائل نشده، و افراد پس ازعضویت و مادامی که عضو آن هستند باید از رئیس آن پیروی کنند.

با آغاز جنگ در سوریه، گروه های تروریستی در منطقه با کمک حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای خود به صورت گسترده به این کشور نیرو اعزام کرده و انواع تجهیزات نظامی و لجستیکی را در اختیار آنان قرار دادند؛ این گروه ها همسو با سیاست کشورهای حامی خود، درحالی مدعی حمایت از مردم سوریه هستند که هیچگاه حتی در حد سخن از مردم فلسطین حمایت نکرده و در خصوص جنایتهای رژیم صهیونیستی سخنی به زبان نیاورده اند.

به عقیده ناظران جنگ علیه سوریه که اکنون پس از دو سال به مراحل حساسی نزدیک شده، برنامه ای از سوی غرب و هم پیمانان منطقه ای آن جهت نابودی کشور سوریه و تجزیه همیشگی این کشور برای خدمت به منافع رژیم صهیونیستی و از بین بردن محور مقاومت در منطقه است.

پربیننده ترین خبرها