تظاهرات ضد جنگ در مقابل سفارت آمریکا در لندن

تظاهرات ضد جنگ در مقابل سفارت آمریکا در لندن
پنج‌شنبه 14 شهريور 1392 - 13:07

العالم، لندن - فعالان ضد جنگ در لندن با برپایی تظاهراتی در مقابل سفارت آمریکا،تهدیدهای واشنگتن علیه سوریه را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از لندن، در آستانه برگزاری اجلاس سران گروه بیست در سن پترز بورگ روسیه، فعالان ضد جنگ در مقابل سفارت آمریکا در لندن به پدیدار شدن شبح جنگ در افق های نزدیک هشدار دادند.

"جرمی کوربن" نماینده پارلمان انگلیس در حاشیه این تظاهرات به خبرنگار شبکه العالم گفت: بازرسان بین المللی، هفته آینده گزارش خود را ارائه خواهند داد، اما آمریکا توجهی به گزارش های بازرسان ندارد و می خواهد به سوریه حمله کند.

وی افزود: باراک اوباما باید از فرصت اجلاس گروه بیست برای دستیابی به راه حلی سیاسی با مشارکت روسیه و ایران تلاش کند تا زمینه دستیابی به صلح و آرامش در بلندمدت فراهم شود.

"جان ریس" نویسنده و تحلیلگر سیاسی انگلیسی نیز به العالم گفت: برخی از سیاستمداران انگلیسی بر ضرورت بازگشت دوباره به پارلمان به منظور بررسی مساله دخالت نظامی در سوریه تاکید می ورزند.

وی افزود: باید به نظرسنجی ها که همگی از مخالفت مردم با حمله به سوریه حکایت دارند، توجه شود و سیاستمداران  از دور زدن مردم خودداری کنند.

یکی از معترضان شرکت کننده در این تظاهرات گفت: انگیزه دولت های آمریکا و انگلیس برای حمله به سوریه غیرموجه است و اوضاع را پیچیده تر خواهد کرد. من امیدوارم که این تظاهرات بتواند جلوی اقدام آمریکا در سوریه را بگیرد.

سخنرانان این تظاهرات به  تلاش های باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای سوء استفاده از اجلاس سران گروه بیست به منظور همراه کردن دیگر کشورها با طرح حمله به سوریه و تامین پوشش بین المللی لازم برای این اقدام واکنش نشان داده و تاکید کردند توسل به زور، راه را به روی تلاش های مسالمت جویانه و راه حل های سیاسی می بندد.

فعالان ضد جنگ، تهدیدهای دولت آمریکا درباره حمله به سوریه را محکوم و تاکید کردند که عواقب چنین حمله ای بسیار وخیم خواهد بود و تمام منطقه را فرا می گیرد آن ها همچنین فشار برخی سیاستمداران برای تکرار رای گیری در پارلمان به منظور مشارکت انگلیس در حمله به سوریه را محکوم کردند.

09-11-45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها