فعال سیاسی سوری:

آمریکا می خواهد شکست در سوریه را جبران کند

آمریکا می خواهد شکست در سوریه را جبران کند
جمعه 15 شهريور 1392 - 22:24

العالم - فعال سیاسی سوری با اشاره به اینکه شکست واشنگتن در زمینه دخالت غیر مستقیم در سوریه تنها دلیل حمله نظامی می باشد، تاکید کرد: سوریه با توطئه ای آمریکائی، صهیونیستی و عربی مواجه است و باید خود را برای حمله آماده کند.

" خلف المفتاح" در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: کشورهای غربی و آمریکا برای تغییر معادله خاورمیانه به نفع خود و بازیابی نفوذی که از دست داده اند، دست به کار شده اند.

فعال سیاسی سوری افزود: اجلاس گروه 20 تغییری در سیاست آمریکائی تجاوز به سوریه ایجاد نکرد و اوباما تصمیم نهائی را درباره سوریه اتخاذ کرده است.

وی در ادامه دلیل ارجاع تصمیم حمله به سوریه به کنگره آمریکا را ناکامی اوباما در کسب اجماع بین المللی دانست و گفت: اوباما ترجیح داد تا کنگره به جای شورای امنیت سازمان ملل متحد تصمیم بگیرد و حمله به سوریه را توجیه کند و در صورت شکست در حمله به سوریه هم کنگره را عامل شکست آتی خود معرفی خواهد کرد.

المفتاح گفت: ارجاع این مساله به کنگره می تواند شکست اوباما را هم توجیح کند آمریکا زمانی که شورای امنیت بازوی سیاسی و نظامی اش بود ، خود را مدافع صلح و امنیت جهانی نشان می داد و با تغییر توازن قدرت در جهان متوسل به کنگره شده است تا . 

خلف المفتاح تاکید کرد: آمریکا برای تجاوز به سوریه به دنبال بهانه است زیرا نتوانسته با فعالیت های تروریستی و کمک متحدان منطقه ای خود سوریه را به کنترل خود درآورد.

Swh -09-11-42

پربیننده ترین خبرها