احتمال مشارکت "سپر جزیره" در حمله به سوریه

احتمال مشارکت
جمعه 15 شهريور 1392 - 16:12

العالم - کارشناس نظامی سوری با اشاره به استقرار نظامیان اردنی در مرز سوریه، پیش بینی کرد نظامیان موسوم به سپر جزیره در حمله به سوریه مشارکت کنند.

 "رياض صقر" به شبکه خبری العالم گفت: سفارت خانه های غربی می گویند گزارش های متعددی درباره استفاده گروه های مسلح سوری از سلاح شیمیایی دریافت کرده اند و می توان گفت غربی ها از حملات شیمایی تروریست ها در سوریه به خوبی اطلاع داشتند.

وی با اشاره به اینکه حمله آمریکا به سوریه محدود نخواهد شد و این کشور "محور مقاومت" را هدف قرار داده است، گفت: اجلاس گروه 20 در سن پترزبورگ روسیه که نشستی اقتصادی است به جنگ سوریه اختصاص یافته است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در حالی که می داند ولادیمیر پوتین همتای روسش با این حمله مخالف است، در این نشست شرکت کرده است.

این کارشناس سوری به شکل گرفتن خط مقاومت دیگری به رهبری روسیه، چین و گروه بریکس (کشورهای درحال توسعه) اشاره کرد و گفت: این کشورها مخالف تجاوزگری آمریکا در منطقه هستند و این محور موجب وحشت رژیم صهیونیستی، آمریکا و استکبار جهانی شده است.

ریاض صقر با بیان این که اردن شمار زیادی از نظامیان خود را در مرزهای این کشور با سوریه مستقر کرده است، به احتمال مشارکت نیروهای موسوم به "سپر جزیره " در حمله به سوریه اشاره کرد.

نيروهاي سپر جزيره نيروي نظامي است كه توسط كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج‌فارس متشكل از عربستان، امارات متحده عربي، كويت، قطر، بحرين و عمان با هدف ايجاد يك قدرت نظامي متحد جهت دفاع از امنيت كشورهاي حوزه خليج فارس و حمايت اين كشورها در برابر حملات خارجي تشكيل شد، اما اخیرا تغییر هدف یافته است. مثلا در اعتراضات داخلی بحرین نظامیان سپر جزیره برای سرکوب مردم این کشور به بحرین اعزام شدند.

09-23-47

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها