رقیب مرسی:

"اقدامات ضدامنیتی در مصر ادامه می یابد"

دوشنبه 18 شهريور 1392 - 22:14

العالم - "احمد شفیق" نامزد انتخابات ریاست جمهوری سابق مصر اعلام کرد که هدف از سوء قصد به "محمد ابراهیم" (وزیر کشور مصر) و اقدامات تروریستی، برهم زدن امنیت و آرامش مصر است و پیش بینی می شود که فعالیت های ضد امنیتی 4 ماه دیگر در کشور ادامه داشته باشد.

به گزارش یایگاه خبری شبکه العالم، شفیق در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "دریم"، ملت مصر را به اجتناب از برگزاری تظاهرات و کمک به نیروهای امنیتی برای بازداشت قانون شکنان فراخواند و گفت: برگزاری تظاهرات و اعتراضات شاید تظاهرکنندگان را در معرض حملات افراد مسلح قرار بدهد.

شفیق ادعا کرد: میلیون ها مصری که روز 30 ژوئن برای تأکید بر عزل محمد مرسی رئیس جمهوری سابق مصر به خیابان ها آمدند، برای بازگشت امنیت وآرامش به کشور کافی بود.

وی درخصوص اقدامات مرسی در زمان ریاست جمهوری نیز گفت: در زمان محمد مرسی، برخی از نهادهای مهم مصر مجبور به همکاری با وی و اخوان المسلمین شدند، اما این نهادها هنگامی که اخوانی ها امنیت ملی کشور را به خطر انداختند، آنها را زیر نظر داشتند و کنترل کردند.

شفیق افزود: اخوان المسلمین از اولین روز روی کار آمدن تلاش می کرد که همه نهادهای کشور را به خود وابسته کند به طوری که "خیرت الشاطر" معاون رهبر اخوان المسلمین در شب انتخابات ریاست جمهوری این پیام را به محمد مرسی رساند که معاون رئیس جمهوری باید از میان اعضای اخوان المسلمین انتخاب شود.  

نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر همچنین از تصمیم خود برای شکایت از مرسی خبر داد و گفت: مرسی در آخرین سخنرانی خود قبل از برکناری اش به من اهانت کرد و من از وی به دستگاه قضائی شکایت خواهم کرد.

 شفیق درخصوص منع فعالیت اخوان المسلمین نیز اعلام کرد: با فعالیت های سیاسی اعضای اخوان المسلمین موافق است.   

وی در عین حال با تأکید بر اینکه مخالف هرگونه سازش و آشتی با اخوان المسلمین است، گفت: هر نوع آشتی وسازش با اخوان المسلمین با توجه به جرایمی که این گروه در حق مردم مرتکب شده، غیرقابل قبول است .

نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصرافزود: اخوان المسلمین طرح تجزیه مصر را آماده کرده بود که جدا کردن شبه جزیره سینا و الحاق آن به فلسطین بخشی از این طرح بود.

شفیق درباره نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر نیز گفت: اگر مردم بخواهند، برای انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر نامزد خواهم شد اما اگر "عبدالفتاح السیسی" وزیر دفاع مصر برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود، در این انتخابات نامزد نخواهم شد زیرا السیسی مقدم بر من است و از وی حمایت خواهم کرد. 

وی افزود: کشورهای پیشرفته از تجارب ژنرال های خود استفاده می کنند زیرا ژنرال ها خوب آموزش دیده اند و تعداد بسیاری از نظامیان، علاوه بر آموختن علوم نظامی علوم دیگری را نیز می دانند.
شفیق از سلفی ها -از جمله حزب سلفی نور- نیز حمایت کرد و گفت: من به وجود سلفی ها افتخار می کنم و برای آنها احترام قائل هستم.

شفیق درباره متفرق کردن تظاهرکنندگان در میادین رابعه العدویه و النهضه نیز گفت: متفرق کردن آنها لازم بود زیرا تظاهرات و تحصن آنها مسالمت آمیز نبود و اسلحه در دست تعدادی از آنها وجود داشت.
وی درباره بازگشت خود به مصر هم گفت: تا زمانی که پرونده های ساخته شده علیه من بسته نشده است، به مصر بازنخواهم گشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها