با مقاومت در برابر گروه های تروریستی:

سوریه آرزوهای اردوغان را بر باد داد

سوریه آرزوهای اردوغان را بر باد داد
سه شنبه 19 شهريور 1392 - 10:18

سوریه آرزوهای نخست وزیر ترکیه را بر باد داد و آنچه او در فکر و خیال خود برای برکناری بشار اسد و به قدرت رساندن اخوان المسلمین پرورانده بود، با مقاومت دولت، ملت و ارتش سوریه بر باد رفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برخی منابع آگاه در گفت وگو با المنار فلسطین اعلام داشتند با دقت در حوادث چندین سال پیش منطقه به ویژه از زمان آغاز آنچه بهارعربی خوانده می شد، اختلالی که پایداری دولت سوریه در قطار تغییردر امریکا به وجود آورده، به شکل گسترده ای آروزها و رویاهای رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و هم چنین رویای سازمان اخوان المسلمین برای تسلط  یافتن بر جهان عرب را بر باد داده است.

این منابع اعلام داشتند پایداری افسانه ای سوریه در برابر توطئه تروریست ها، محوربندی و صف بندی های شکل گرفته در بحران دو ساله این کشور را فاش و از موفقیت ماموریت امریکا جلوگیری کرد، این مساله موجب سرنگونی پر سر و صدای اخوان در مصر شد، کشوری که علی رغم حمله وحشیانه ی گروه های مختلف نزدیک بود بار دیگر به ایفای نقش رهبری در جهان عرب نزدیک شود.

گفتنی است درگیری مخفیانه شیخ نشین قطر و ترکیه به عنوان حامیان اصلی جریان اخوان از سویی و عربستان سعودی از سوی دیگر که اخوان المسلمین را تهدیدی برای نظام حکومتش می دید، از جمله  دلائلی است که به سرنگونی اخوان منجرشد.

این در حالی است که امیدهای اردوغان برای ورود آمریکا به جنگ علیه سوریه نیز نقش بر آب شد و مشخص نیست نخست وزیر ترکیه در برابر شکست های پیاپی در سوریه و منطقه و همچنین بحران اقتصادی گسترده ای که دامن این کشور را گرفته است، چگونه عمل خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها