وخامت وضعیت حقوق بشر در بحرین

وخامت وضعیت حقوق بشر در بحرین
سه شنبه 19 شهريور 1392 - 19:55

عضو ارشد جمعیت وفاق ملی بحرین اعلام کرد که وضعیت حقوق بشر در این کشور بدتر از قبل است .

"احمد العلوی" امروز (سه شنبه) در مصاحبه با شبکه خبری العالم به اظهارات اخیر "ناوی پیلای" کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در بحرین اشاره کرد و گفت : این اظهارات دلیل دیگری بر نقض حقوق مردم بحرین توسط رژیم حاکم آل خلیفه است .
ناوی پیلای دیروز در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو وضعیت حقوق بشر بحرین را نگران کننده توصیف کرده و گفته بود که سرکوب مدافعان حقوق بشر و تظاهرکنندگان بی دفاع همچنان ادامه دارد .  
العلوی افزود : شریف بسیونی رئیس کمیته حقیقت یاب که به دستور پادشاه بحرین تشکیل شده بود، در گزارش خود به نقض حقوق بشر در این کشور اذعان کرده.
عضو ارشد جمعیت وفاق خاطرنشان کرد: رژیم آل خلیفه تصور می کند که با ارسال هیأتی به ژنو می تواند واقعیت ها را وارونه جلوه بدهد و به کشورهای آزادیخواه جهان چنین وانمود کند که همه مصوبات شورای حقوق بشر سازمان ملل و مواد گزارش کمیته حقیقت یاب بسیونی را اجراء می کند .
العلوی تأکید کرد:  وضعیت حقوق بشر در بحرین هر روز بدتر می شود و رژیم همچنان زنان و کودکان و حتی معلولان ذهنی را بازداشت ، برخی کارمندان وزارتخانه و مؤسسات دولتی را به علت گرایشات مذهبی و سیاسی اخراج و میلیون ها دلار به رسانه های مختلف برای خوب جلوه دادن رژیم اعطا می کند . 
العلوی از آمریکا و انگلیس به علت حمایت از جرایم و جنایات رژیم آل خلیفه انتقاد کرد و گفت : آمریکا و انگلیس متحدان رژیم آل خلیفه هستند و به خوبی می دانند که رژیم از آغاز انقلاب بحرین در 14 فوریه 2011 تاکنون مرتکب جرم و جنایت در حق مردم و تظاهرکنندگان بی دفاع می شود ولی فقط به انتقاد اکتفا می کنند.  
العلوی از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست که مساله نقض حقوق مردم بحرین را در سازمان ملل مطرح کند و خواستار نظارت بین المللی بر اقدامات رژیم آل خلیفه برای جلوگیری از نقض حقوق مردم شود .
العلوی با اشاره به جلوگیری آل خلیفه از سفر گزارشگر ویژه امور شکنجه سازمان ملل به بحرین، گفت : این امر به خوبی نشان می دهد که رژیم از محکوم شدن خود نگران است زیرا می داند که حقوق زندانیانی را که در زندان های خود به بند کشیده است ، نقض می کند و آنها تحت شکنجه هستند.
چهل و هفت کشور دیروز در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو در بیانیه ای مشترک نقض حقوق مردم بحرین را محکوم و از وضعیت حقوقی این کشور ابراز نگرانی شدید کردند .
در این بیانیه آمده است : ما از نقض حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز و حق تشکیل گروه های سیاسی و سرکوب تظاهرکنندگان نگران هستیم و از آل خلیفه می خواهیم که از هر اقدام خشونت آمیز اجتناب کند .
این کشورها همچنین از نقض حق آزادی بیان و لغو تابعیت برخی شهروندان بحرینی ابراز نگرانی کردند. 

tt-10-14:45

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها