فلسطینی ها:حمله به سوریه حمله به فلسطین است

چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 07:37

گروه های فلسطینی با برگزاری تظاهراتی در شهر غزه، مخالفت خود را با هرگونه تجاوز احتمالی آمریکا به سوریه اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از غزه، شرکت کنندگان در این تظاهرات با امضای یادداشت اعتراض، آن را به نماینده سازمان ملل در غزه تحویل دادند.

"کاید الغول" عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین در حاشیه این تظاهرات، به خبرنگار شبکه العالم گفت: پیام این تظاهرات، محکومیت هرگونه تجاوز احتمالی به سوریه است که در هر صورت تجاوز به کشور و ملتی عربی است؛ زیرا هدف از این تجاوز تحقق اهداف رژیم صهیونیستی توسط آمریکا خواهد بود.

فلسطینی ها با محکوم کردن تهدیدهای آمریکا و غرب ضد سوریه، هرگونه تعرض به سوریه را به مثابه هدف قرار گرفتن سایر کشورهای عربی و اسلامی به نفع رژیم صهیونیستی و برآوردن اهداف این رژیم به منظور چپاول ثروت های اعراب و مسلمانان ارزیابی کردند.

"محمود الزق" عضو حزب الشعب فلسطین، به خبرنگار شبکه العالم گفت: تجاوز به سوریه، توطئه ای است که با دو هدف صورت می گیرد، نخست ادامه چپاول ثروت کشورهای عربی و از هم گسستن هر چه بیشتر امت عربی و دوم حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی.

شرکت کنندگان دراین تظاهرات همچنین تجاوز ضد سوریه را تجاوزی ضد فلسطین دانستند و تاکید کردند که پیامدهای این تجاوز، گریبان گیر متجاوزان خواهد شد.

"هشام سالم" از رهبران مقاومت فلسطینی در گفت و گو با خبرنگار شبکه العالم اظهار داشت: ما اعلام می کنیم که سوریه همان فلسطین، و فلسطین همان سوریه است، بنابراین جنگ ضد سوریه، جنگ ضد فلسطین است. اگر چنین جنگی اتفاق بیفتد، به خواست خدا، زمینه ساز نابودی اسرائیل و آزادی فلسطین و برچیده شدن سلطه گری آمریکا و غرب بر منطقه خاورمیانه خواهد شد.

فلسطینی ها، در این تظاهرات یکصدا هرگونه تجاوز ضد سوریه را محکوم کردند و با تاکید بر این که چنین جنگی به منظور خدمت به منافع رژیم صهیونیستی صورت می گیرد، از کشورهای عربی و اسلامی خواستند در کنار سوریه بایستند و از این ملت عرب و مسلمان دفاع کنند؛ آنها خاطر نشان کردند که این جنگ محکوم به شکست است.

9/10
26

پربیننده ترین خبرها