رشوه یک میلیون دلاری به خانواده جاسوس اسرائیلی

رشوه یک میلیون دلاری به خانواده جاسوس اسرائیلی
چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 17:03

العالم - اسرائیلی ها به خانواده بن زیگر، جاسوس سابق موساد که در سال 2010 در زندان خودکشی کرد، بیش از یک میلیون دلار "حق السکوت" می دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بن زیگر جاسوس سابقه موساد که دارای تابعیت استرالیایی - اسرائیلی بود و در رسانه ها با نام زندانی X شناخته می شود، ظاهرا در سال 2010 در زندان آیالون در نزدیکی تل آویو خود را حلق آویز می کند. این حادثه رسوایی بزرگی را برای صهیونیست ها ایجاد کرده است.

اخیرا خبرگزاری آسوشیتد پرس با انتشار گزارشی اعلام کرد، ادعای مقامات اسرائیلی مبنی بر خودکشی زندانی X که اطلاعات محرمانه دولتی را افشا کرده، دروغ است و بن زیگر به قتل رسیده است.

پس از مرگ مشکوک بن زیگر به دستور صریح مقامات اسرائیلی انتشار هرگونه اخبار درخصوص وی ممنوع شد. جالب اینکه بن زیگر پس از مشکوک شدن استرالیایی ها به وی و ورود به اسرائیل، بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

بن زیگر، یهودی استرالیایی تباری بود که از 18 سالگی به اسرائیل مهاجرت کرد و به استخدام ارتش درآمد و سپس در موساد مشغول شد. وی در این سالها بارها از اسرائیل خارج شد و به استرالیا و دیگر کشورها مسافرت کرد. بن زیگر در نهایت در سن 34 سالگی بازداشت شد و پس از 10 ماه، به ادعای مقامات اسرائیلی، خود را حلق آویز کرد.

به نوشتۀ از وب سایت روزنامه هاآرتص، اسرائیلی ها بدون اینکه مسئولیت مرگ بن زیگر را به عهده بگیرند، به خانواده بن زیگر بیش از یک میلیون دلار می دهند تا آنان را از پیگیری مرگ وی منصرف کنند.

پربیننده ترین خبرها