گزارش بازرسان شیمیایی چه می‌گوید؟

گزارش بازرسان شیمیایی چه می‌گوید؟
چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 21:09

العالم، دمشق - نماینده مجلس سوریه تصریح کرد: اخبار رسیده از گزارش کمیته تحقیق بین المللی در سوریه، از به کار گیری سلاح شیمیایی توسط تروریست های مسلح حکایت دارد.

 ولید الزعبی در گفت وگو با شبکه خبری العالم، افزود: موافقت دمشق با پیشنهاد مسکو برای قرار دادن تسلیحات شیمیایی اش تحت نظارت بین المللی، مشروط بوده و به خاطر جلوگیری از بهانه تراشی برای حمله به سوریه اتخاذ شده است.  

نماینده مجلس سوریه ادامه داد: به تعویق افتادن حمله به سوریه نشان دهنده سرگردانی باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و متشنج بودن اوضاع خاورمیانه است.

وی تصریح کرد: این موضوع همچنین نشان می دهد جبهه النصره و گروه های مسلح در غوطه شرقی اقدام به استفاده از سلاح شیمیایی نموده اند.   

الزعبی درباره موافقت با پیشنهاد روسیه برای نظارت بین المللی بر تاسیسات شیمیایی سوریه گفت: موافقت ما مشروط به توقف حمله و حمایت از مخالفان مسلح و قاچاق سلاح و تروریست به سوریه است.

وی یادآور شد: آمریکا از ابتدای بحران انواع سلاح را از طریق اردن، ترکیه و لبنان در اختیار گروه های مسلح قرار داده است و این بار به صورت مستقیم بین مخالفان سوری سلاح توزیع کرده است تا فشار مخالفان سوری را برای حمله به سوریه کاهش دهد.  

الزعبی سیاست یک بام و دو هوای آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و گفت: واشنگتن از یک سو اقدام القاعده در حمله 11 سپتامبر به برج های تجارت جهانی را محکوم می کند و همزمان، در سوریه از گروهک مزبور با ارسال پول، سلاح و نیرو حمایت می کند.  

11:34- 09.11              

پربیننده ترین خبرها