هلاکت 22عضو گروه تروریستی النصره

گزارش خبرنگار العالم از عملیات ویژه ارتش سوریه

چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 14:50

دمشق (العالم) ارتش سوریه با انجام عملیاتی منحصر به فرد در "العتیبه" در شرق دمشق و به هلاکت رساندن 22 عضو گروهک تروریستی "جبهه النصره"، ارتفاعات "الراقم" در کوه های شرق منطقه الزبدانی در ریف دمشق را به کنترل خود درآورد.

خانم "دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه گزارش داد، ارتش سوریه در شهرک های "برزه"، "القابون" و "القدم" با گروه های مسلح و تروریست به مقابله برخاست و در منطقه "معلولا" نیز مخفیگاه های گروههای مسلح را هدف قرار داد.
خبرنگار العالم که نیروهای ارتش سوریه را در عملیات پاکسازی اطراف دمشق همراهی می کند، گفت: عملیات ارتش علیه گروههای مسلح، در مناطق مختلفی از شهرک های "برزه" و "القابون" در شمال دمشق تا مناطق "الجوره" و "عسالی" در شهرک "القدم" و خیابان سی ام در اردوگاه یرموک در جنوب حومه پایتخت ادامه دارد. اما شدیدترین درگیری ها در حال حاضر در منطقه "معلولا" در شمال شرق حومه دمشق در جریان است و ارتش با هدف قرار دادن گروههای مسلح در محله "الصرخه" و مزارع "رأس العین" در شمال این منطقه به پیشروی خود ادامه می دهد.
منابع نظامی، این عملیات ارتش سوریه را که به کشته شدن 22 نفر از عناصر گروهک "جبهه النصره" در مزارع "العتیبه" انجامید، منحصر به فرد ارزیابی کردند. در میان کشته شدگان شماری از فرماندهان این گروهک از جمله یک عراقی و یک اردنی نیز به چشم می خورند.
"ترکی حسن" کارشناس نظامی سوری، در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت: عملیات نظامی در استان درعا، هنوز به پایان نرسیده و پاکسازی مناطق مختلف از تروریست ها همچنان ادامه دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه استان درعا نزدیک مرزهای اردن قرار دارد، همه تروریست هایی که وارد این استان می شوند براساس هماهنگی با دستگاه اطلاعات اردن و اتاق عملیات مشترک اردن با امریکا یا عربستان و قطر وارد خاک سوریه می شوند.
در شهر "تدمر" در حومه حمص نیزنیروهای ارتش سوریه، پنج خودروی سواری مجهز به جاسازی برای قاچاق بنزین و گازوئیل از دمشق به "دیر الزور" و "المیادین" را کشف و مصادره کردند.
نیروهای ارتش سوریه، همچنین با قدرت در حال پیشروی در منطقه "جبل الاربعین" در حومه ادلب هستند و در جریان حمله به پناهگاههای گروههای مسلح و راههای کمک رسانی به آنها، شمار زیادی از تروریست ها را به قتل رساندند.
"ترکی حسن" کارشناس سوری در این باره به خبرنگار العالم گفت: ارتش سوریه، پس از پاکسازی شهر اریحا در استان ادلب به عملیات خود در شهر "الاربعین" ادامه می دهد و دستاوردهای مهمی در این منطقه به دست آورده است. به طوری که تروریست ها به علت قرار گرفتن در تنگنا به طور مداوم درخواست کمک می کنند.
جزئیات عملیات ارتش در مناطق مختلف نشان دهنده آن است که تحولات به نفع ارتش پیش می رود؛ این در حالی است که جنجال رسانه ای فراوانی درباره طرح روسیه در زمینه قرار گرفتن سلاح های شیمیایی سوریه تحت نظارت بین المللی مطرح شده است.
21:38           .09.10               FA

پربیننده ترین خبرها