لاوروف: دیگر نیازی به حمله به سوریه نیست

لاوروف: دیگر نیازی به حمله به سوریه نیست
جمعه 22 شهريور 1392 - 09:54

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، برای حل مسأله سلاح شیمیایی سوریه دیگر نیازی به حمله به این کشور نیست.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگئی لاوروف" در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "جان کری" همتای آمریکایی خود، اظهار داشت: هدف از برگزاری کنفرانس ژنو 2 ایجاد راه حلی مسالمت آمیز برای بحران است؛ و تحولات فعلی سوریه فرصت جدیدی برای برگزاری این کنفرانس و دور کردن گزینه حمله نظامی به سوریه فراهم کرده است.
لاوروف تأکید کرد: فرصت برای آشتی در سوریه همچنان برقرار است و از بین بردن این فرصت کار درستی نیست؛ به همین دلیل روسیه به تلاشهای خود برای پیشرفت به سوی راهکار سیاسی در سوریه ادامه می هد.
وی افزود: روسیه به دنبال رسیدن به موضعی مشترک با آمریکا درباره سوریه است، و انتظار دارد که آمریکا نیز در این زمینه تلاش کند؛ اگر به این اصل پایبند باشیم موفق می شویم.
جان کری نیز در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که با همتای روس خود برای آزمودن پیشنهاد روسیه همکاری می کند.
وی ادامه داد: راهکار سیاسی بهتر از نظامی است و باید برای نظارت بین المللی بر ذخایر شیمیایی سوریه جدول زمانی تهیه شود.
کری که کشورش این روزها به دلیل مطرح کردن طرح حمله به سوریه با فشارهای بسیاری در داخل و خارج مواجه شده، خاطرنشان کرد: در صورت حل مسأله سوریه از راه گفت و گو و بدون دخالت نظامی، واشنگتن آسوده خواهد شد.
کری تأکید کرد: آمریکا و روسیه درباره اوضاع سوریه اختلافاتی دارند، به همین دلیل موضوع ژنو مطرح شد؛ از سوی دیگر ما دیدگاه های مشترک بسیاری داریم.

پربیننده ترین خبرها