وقتی گروه های تروریستی حامیان خارجی دارند:

دیر سلمان و حکایت پیشروی ارتش سوریه

دیر سلمان و حکایت پیشروی ارتش سوریه
جمعه 22 شهريور 1392 - 16:40

در حالی که آمریکا همچنان به حمله نظامی به سوریه تهدید می کند، نیروهای ارتش سوریه در حال پیشروی در غوطه شرقی به ویژه منطقه دیرسلمان هستند به گونه ای که این ارتش در مدتی کوتاه توانست آن را تصرف نماید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پیش بینی ها حاکی از آن بود ارتش سوریه به خاطر آماده کردن خود برای مقابله با حمله احتمالی آمریکا، عملیاتش در جبهه های جنگ را متوقف می کند.    
اما موضوع شگفت انگیز، عقب نشینی ناگهانی لواء الاسلام، لواء شهداء دوما و لواء فتح الشام از نیروهای معارض نظام سوریه از منطقه دیرسلمان نزدیک منطقه النشابیه است که یکی از مهمترین مراکز تجمع گروه های جهادی در غوطه شرقی به شمار می رود.
عقب نشینی مزبور آن هم بدون اعلام قبلی، باعث شد تروریست های جبهه النصره و سایر گروه های تروریستی وابسته به این جریان، قادر به مقاومت در برابر ارتش سوریه نباشند.   
یک منبع وابسته به گروه های مسلح تندرو به خبرگزاری آسیا گفت: عقب نشینی سه گروه مزبور، تصادفی نبود و بنا به دستور سازمان های جاسوسی آمریکا و عربستان  در چارچوب آماده شدن برای به اصطلاح نبرد آزادی دمشق همزمان با آغاز حمله آمریکا صورت گرفت.  
به گفته این عضو جبهه النصره، نوعی توطئه آمریکایی - سعودی در پشت این طرح قرار دارد چون علت عقب نشینی همزمان سه گروه مزبور آنهم بدون ذکر علت چه معنایی دارد.
طرح معارضین، جمع آوری نیرو در اطراف دمشق برای آغاز حمله به آن با شلیک اولین موشک تام هاوک از سوی رزمناوهای آمریکایی در مدیترانه بود، طرحی که اکنون به فراموشی سپرده شده است و تجمع این گروه های مسلح هم با حملات به موقع ارتش سوریه از هم پاشید.  
لواء الاسلام بزرگترین و مجهزترین نیروی معارض در دمشق محسوب می شود که رابطه آن با سازمان اطلاعات عربستان آشکار بوده و حتی زهران علوش فرمانده آن به طور مستقیم از این سازمان دستور می گیرد و هیچ اقدامی بدون اجازه آن انجام نمی دهد.
منبع جهادی مزبور تصریح کرد: لواء الاسلام با اینکه دارای تجهیزات نظامی  گسترده ای است اما با سایر نیروهای رزمی مخالف همکاری نکرده و با خروج از غوطه به سوی قلمون، باعث شد غوطه شکاری آسان برای نظام اسد باشد.

نکته مهم در مورد عملیات ارتش سوریه در غوطه شرقی برای تصرف دیر سلمان این است که با تصرف این منطقه در عمق غوطه، ارتباط سازمانی گروه های مسلح از یکدیگر را جدا کند و این جداسازی، سرکوب آنها را بسیار آسان تر کرده است.

لواء الاسلام پس از عقب کشیدن نیروهایش از منطقه غوطه، به مقر لشکر 81 در کوهستان قلمون حمله کرد که در این عملیات که بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت با دادن ده ها کشته و زخمی عقب نشینی کرد و اکنون نیز در بخش های غربی غوطه شرقی در مناطقی مانند دوما و حرستا تجمع کرده اند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها