با پایان بازدید کمیته تحقیق سازمان ملل آغاز شد؛

عملیات ارتش در غوطه شرقی پس از چهار ساعت آتش بس

عملیات ارتش در غوطه شرقی پس از چهار ساعت آتش بس
چهارشنبه 6 شهريور 1392 - 21:56

دمشق(العالم)- خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه گزارش داد: ارتش سوریه پس از پایان آتش بس مورد توافق برای تسهیل بازدید کمیته تحقیق بین المللی از غوطه شرقی، عملیاتش در این منطقه را از سر گرفت.

وی افزود: کمیته تحقیق بین المللی کاربرد سلاح شیمیایی در ریف دمشق از مناطق ملیحه و زمالکه بازدید کردند و بازدید از سایر مراکز مورد توافق با دولت دمشق را در دو روز آینده انجام خواهند داد.
خبرنگار العالم گفت: منطقه الشرقطلی در ریف دمشق توسط نیروهای ارتش سوریه از گروه های مسلح و تروریست باز پس گرفته شد.
حسین مرتضی با بیان انیکه مردم سوریه در معرض فشار شدید تبلیغاتی درباره حمله به این کشور به ویژه از سوی آمریکا قرار دارند، گفت: این در حالی است که کمیته تحقیق دو روز گذشته به خاطر آن که در معرض حمله افراد مسلح قرار گرفت، بازدید روز گذشته را انجام نداد. آنان به نمونه برداری از محلی که گفته می شود در آن از سلاح شیمیایی استفاده شده، پرداختند.
ارتش سوریه هم اکنون در حال پیشروی در مناطق تحت کنترل گروه های مسلح و تروریست از جمله غوطه شرقی، سبینه و الشرقطلی است.
در ادامه گزارش خبرنگار العالم آمده است: همچنین مقادیری سلاح و مهمات افراد مسلح در شرق بیمارستان تشریف در برزه در ریف دمشق منهدم شد و افراد مسلح در جوبر در ریف دمشق نزدیک شرکت برق و منطقه الحجیره نزدیک سیده زینب مورد هدف قرار گرفتند.
مناطق الزملکا و عربین امروز شاهد درگیری ارتش سوریه و گروه های مسلح  بود. 
ارتش سوریه به عملیاتش در شرق مسجد الفردوس در دیرالزور ادامه می دهد همچنین به محل استقرار افراد مسلح در جنوب ورزشگاه شهر الرستن در استان حمص حمله کرد و تعدادی از عناصر مسلح را به هلاکت رساند.
یک موشک نیز که توسط افراد مسلح در روستای عین حسین در ریف حمص در حال آماده سازی برای شلیک بود، منفجر شد که به هلاکت و زخمی شدن افراد مسلح منجر شد.
MKH-28-17:41

پربیننده ترین خبرها