10 نفر در درگیری های امروز مصر زخمی شدند

10 نفر در درگیری های امروز مصر زخمی شدند
جمعه 22 شهريور 1392 - 22:28

بالعالم - بیش از 10 نفر در جریان درگیری نیروهای امنیتی و هواداران "محمد مرسی" رییس جمهور برکنار شده مصر در شهر "المحله الکبری" در دلتای رود نیل زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این درگیری در اثر پرتاب سنگ از سوی برخی معترضان مصری به سوی نیروهای امنیتی در میدان الشون شهر المحله الکبری روی داد و پلیس نیز برای متفرق کردن آنان مجبور به استفاده از گاز اشک آور شد.      
به گزارش منابع خبری مصری، تظاهرات هواداران مرسی پس از نماز جمعه از چندین مسجد در محلات مختلف قاهره آغاز شد و نیروهای پلیس، خیابانهای منتهی به راهپیمایی در قاهره را بستند.
تظاهرات مزبور یک روز پس از تصمیم "عدلی منصور" رییس جمهور موقت مصر برای تمدید وضعیت فوق العاده در این کشور به مدت دو ماه دیگر برگزار شد.
وضعیت فوق العاده از یک ماه قبل به دلیل تحولات امنیتی در مصر اعمال شد.
"عصام العریان" معاون رییس حزب آزادی و عدالت مصر منشعب از اخوان المسلمین نیز با حضور در این تظاهرات اعتراض آمیزدر سخنانی وفاداری به شهدای تحصن را خواستار شد.  
"مجدی قرقر" عضو ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت نیز گفت: قرار است فردا(شنبه) که مصادف با گذشت یک ماه از تحصن هواداران مرسی است، تظاهراتی در نقاط مختلف مصر برگزار شود. 
وی افزود: هواداران ائتلاف حمایت از تحصن، قصد نقض قانون ممنوعیت تردد که از ساعت 7 بعد از ظهر امروز آغاز می شود را ندارند.
ارتش مصر در تاریخ سوم ژوئیه 2013 پس از اعتراضات گسترده مردمی ضد مرسی، وی را برکنار کرد.
اتهامهای مرسی مواردی مانند جاسوسی به نفع حماس و تحریک به قتل افسران و سربازان مصری است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها