دمشق خواستار راه حل فراگیر سیاسی در "ژنو 2" شد

دمشق خواستار راه حل فراگیر سیاسی در
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 20:08

دمشق، العالم – علی حیدر وزیر مصالحه ملی سوریه، توافق روسیه و آمریکا برای انهدام سلاح شیمیایی کشورش را پیروزی برای دمشق دانست و خواستار تبدیل آن به راه حل سیاسی فراگیر از طریق کنفرانس "ژنو 2 " شد.

خلف مفتاح عضو کادر رهبری و رییس دفتر اطلاع رسانی حزب بعث سوریه روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: این روند، گامی به سوی حل سیاسی و دوری گزیدن از جنگ است، لذا به دنبال این توافق کشورهای پشتیبان تروریستهای مسلح باید دست از این پشتیبانی بردارند.

زاهر زنبرکجی رییس تجمع مردمی برای نجات سوریه نیز گفت: اجماع درباره مبارزه با تروریسم در مناطق متشنج سوریه، باعث گسترش عملیات نظامی ارتش سوریه شده است به همین دلیل از تمام مردم می خواهیم از ارتش سوریه به منظور پاکسازی کشور حمایت کنند.

با وجود بروز چنددستگی میان مخالفان بر سر توافق اخیر، این توافق با استقبال گسترده بین المللی مواجه شده است.

دور از انتظار نیست که واشنگتن و مسکو در این چارچوب حتی به تفاهم بر سر توقف حمایت از گروه های مسلح دست یابند، این در حالی است که برخی مخالفان در داخل، آن را زمینه ساز باز شدن هر چه بیشتر دست ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق تحت سلطه گروه های مسلح و جلوگیری از تحرکاتشان می دانند.

البته مقامهای آمریکا و روسیه در برابر دوربین خبرنگاران لبخند زدند اما برخی خواستار دقت در هر گونه توافق بین المللی برای شانه خالی نکردن آمریکا و غرب از تعهداتشان به دمشق می باشند.

مردم سوریه معتقدند نوعی پیشرفت در حل بحران سوریه حاصل شده است چون طبق توافق واشنگتن و مسکو، یک هفته به دمشق برای ارائه فهرست سلاح شیمیایی اش به منظور انهدام آن در اواسط 2014 فرصت داده شده است. این توافق نوعی پایان دادن به هر گونه سخن درباره حمله نظامی یا اعمال تحریم علیه دمشق محسوب می شود.


AM – 15 – 23:43
 

پربیننده ترین خبرها