دانشجویان قطری تاوان دخالت دوحه در مصر را می دهند

دانشجویان قطری تاوان دخالت دوحه در مصر را می دهند
سه شنبه 26 شهريور 1392 - 10:01

سازمان آموزش عالی قطر از طرح خود برای انتقال دانشجویان قطری از دانشگاه های مصر به دانشگاهه ای اردن و مغرب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان آموزش عالی قطر طرحی را برای منتقل کردن دانشجویان قطری از دانشگاه های مصر به دانشگاه های اردن و مغرب تدوین کرده است.
روزنامه الشرق قطر نوشـت: تدابیری برای کمک به هزاران دانشجوی قطری در مصر و تضمین ادامه تحصیل آنها در دانشگاه های جایگزین مناسب و نزدیک به مصر به علت شرایط امنیتی دراین کشور درحال تدوین است. شمار دانشجویان قطری در مصر حدود سه هزار نفر است.
ناظران می گویند که مردم مصر به علت مواضع اخیر قطر علیه انقلاب خود خشم زیادی از این کشور دارند و این امر بر موضع شهروندان مصری درقبال دانشجویان قطری مقیم این کشور تاثیر گذاشته است و آنها درمقابل همکلاسی های مصری خود در دانشگاه های مختلف دچار مشکل شده اند.
ناظران سیاسی به روزنامه العرب چاپ لندن گفتند طبیعی است که برخی از دانشجویان قطری با نقد شدید علیه کشور خود یا درخواست برای ترک مصر درچارچوب واکنش های خشمگینانه علیه سیاست های دولت قطر روبرو شوند.
قطر یکی از حامیان اصلی حکومت یک ساله گروه اخوان المسلمین با ریاست جمهوری محمد مرسی بود که ارتش در 30ژوئن مرسی را برکنار کرد و رئیس جمهور و نخست وزیری دیگری را تعیین و شمار زیادی از اعضای اخوان را بازداشت و به زندان انداخت.
شبکه تلویزیونی الجزیره قطر نیز به عنوان بازوی رسانه ای دولت این کشور از گروه اخوان المسلمین حمایت ودفاع می کند و مصری ها این شبکه را به دست داشتن در ایجاد تفرقه بین خودشان متهم می کنند.
معترضان مصری از دولت مصر خواستند که فعالیت این شبکه در مصر و همچنین مجوز پخش ماهواره ای آن از ماهواره نایل ست را لغو کند که این امر درنهایت صورت گرفت.
مصری های می گویند: درحالی که همه مصر با تمرکز زیاد نبرد ارتش با گروه های تندرو در شهرهای بزرگ یا در منطقه سینا را دنبال می کند؛ شبکه الجزیره تصاویر و روایت های نادرستی را سرهم کرده و به خورد مخاطبان می دهد.
به گفته ناظران، قطری که دست یوسف القرضاوی و کارکنان شبکه الجزیره برای حمله رسانه ای و تبلیغاتی به مصر و پیش از آن به کشورهای دیگر عربی باز گذاشت؛ خود را در وضعیت دشواری قرار داده است، چرا که با این گونه اقدامات، کینه و نفرت مردم علیه خودش را چند برابر خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها