ریاض الاسعد:

ائتلاف و شوراي ملي مخالف تلاش كردند مرا از بين ببرند

ائتلاف و شوراي ملي مخالف تلاش كردند مرا از بين ببرند
سه شنبه 26 شهريور 1392 - 14:29

موسس گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه ابراز پيشيماني كرد كه شوراي ملي را سرنگون نكرده و دولتي نظامي تشكيل نداده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رياض الاسعد سرهنگ فراری ارتش سوریه که پس از ورود به ترکیه جریان مسلحی با نام ارتش آزاد سوريه را تشکیل داد، در سخناني مطبوعاتي گفت كه "اولين هسته هاي شوراهاي نظامي را در شهر حلب تشكيل داده و راهبردش گسترش انقلاب در همه سوريه به خاطر دشواري مقابله با نيروهاي نظام سوريه بود".
به گزارش خبرگزاری آسیا، وی با بیان اینکه سياستمداران مخالف سوري "شبيحه" انقلاب هستند كه در هتل ها به زيان انقلابيون داخلي لم مي دهند؛ فاش كرد كه "تلاش هاي جدي براي از بين بردن او از سوي شوراي ملي سوريه و همچنين ائتلاف سوري مخالفت صورت گرفته است".
وي افزود: آنچه اكنون در انقلاب سوريه روي مي دهد اين است كه همگان رفتاري برخلاف گفتار خود دارند و در حقيقت همه ما دروغگو هستيم و دروغگويي در زبان ما يك واقعيت شده است و اكنون همه سوري های مخالف فقط پست و منصب مي خواهند و برخي نيز در سايه اين شرايط از نظر مالي سود مي برند و به اين شيوه مسير انقلاب منحرف شده است و شوراي ملي انقلاب سوريه را به انقلاب شبیحه ها کرده اند.
الاسعد که نجات جانش را مدیون دولت ترکیه است دفاعی جانانه هم از دولت اردوغان کرد و گفت: ترکیه از بزرگترین حامیان انقلاب است و می خواهد که بحران سوریه در نزدیک ترین فرصت پایان یابد. تحقق انقلاب سوریه به تاخیر افتاده است زیرا مقاصد صادقانه نیست وعزم خالصی وجود ندارد.
الاسعد یکی از پاهای خود را در جریان تلاش برای ترورش با استفاده از یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در شهرک المیادین در استان دیر الزور در شرق سوریه در اوایل سال جاری از دست داد؛ شهری که گروه های مسلح مخالف زیادی در آن حضور دارند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها