عربستان چگونه کارخانه تانک سازی آمریکا را نجات داد

عربستان چگونه کارخانه تانک سازی آمریکا را نجات داد
پنج‌شنبه 28 شهريور 1392 - 19:08

قرارداد نظامی عربستان با آمریکا برای نگهداری و به روزرسانی تانک های ارتش سعودی، یکی از کارخانه های شرکت جنرال دینامیکس آمریکا را از تعطیلی نجات داد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد : شرکت جنرال دینامیکس قراردادی را به ارزش 188 میلیون دلار برای به روز رسانی 44 تانک ام 1 ای 1 مدل آبرامز و 40 تانک ام 1 ای 2 مدل آبرامز عربستان منعقد کرد .
این قرارداد باعث تداوم  فعالیت کارخانه شرکت جنرال دینامیکس در شهر لیما در ایالت اوهایو می شود، زیرا این کارخانه به علت تصمیم ارتش آمریکا برای متوقف کردن چند ساله تولید تانک با بحران مواجه شده است .
طبق اعلام پنتاگون؛ تعدادی از تانک های ارتش عربستان در کارگاهی در منطقه استرلینگ ایالت میشیگان به روزرسانی خواهد شد.
راب دولیتل سخنگوی شرکت جنرال دینامیکس اعلام کرد: این قرارداد یکی از چند درخواست خارجی و داخلی بود که شرکت جنرال دینامیکس برای تضمین تداوم فعالیت کارخانه اش در لیما امیدوار بود که بتواند به آنها دست یابد.
جنرال دینامیکس سال 1952 تشکیل شد و شامل چند شرکت می شود ودر 4 بخش سیستم های دریایی، تهاجمی، اطلاعاتی و هوایی فعالیت می کند، و در سال های گذشته به عنوان پنجمین شرکت بزرگ دفاعی جهان شناخته شد.
گزارش های منتشر شده حاکی است که آمریکا سال 2013 چند قرارداد نظامی با عربستان به ارزش میلیاردها دلار امضا کرد، و سال 2010 نیز قراردادی را به ارزش 30 میلیارد دلار برای فروش جنگنده های اف 15 امضا کرده بود.

پربیننده ترین خبرها