نماینده مجلس سوریه در گفتگو با العالم:

روسیه قرار گرفتن سوریه تحت فصل هفتم را نمی پذیرد

روسیه قرار گرفتن سوریه تحت فصل هفتم را نمی پذیرد
پنج‌شنبه 28 شهريور 1392 - 22:36

عضو مجلس نمایندگان سوریه اعلام کرد: هر پیش نویس قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت که براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد تهیه شده باشد، با وتوی روسیه مواجه خواهد شد.

"فیصل عزوز" روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: کشورهای غربی نتوانستند با توسل به ادعای کاربرد سلاح شیمیایی در منطقه غوطه، به سوریه حمله کنند لذا رایزنی های خود را آغاز کرده اند تا از این طریق خواسته های خویش را به سوریه و روسیه تحمیل کنند و به عبارت دیگر باید گفت که جنگ جدیدی در شورای امنیت آغاز شده است.
عزوز اظهار داشت: کشورهای غربی می خواهند از موافقت شجاعانه سوریه با پیشنهاد روسیه سوء استفاده کنند تا قطعنامه ای براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل صادر شود و از این قطعنامه در هر زمانی برای نیل به اهداف خود استفاده کنند، ولی نمی توانند به هدف خود دست یابند.
نماینده مجلس سوریه افزود: سوریه پیشنهاد روسیه را که با تضمین هایی همراه است، پذیرفته و بشار اسد رئیس جمهور سوریه پذیرش پیشنهاد روسیه را به طور رسمی اعلام کرد.
عزوز تصریح کرد : روسیه قبول نخواهد کرد که کمیته تحقیق سازمان ملل جانبدارانه و سیاسی رفتار کند و در تهیه گزارش خود به همه دلایل و مدارک استناد نکند.
وی اظهار داشت: روسیه همچنین اعلام کرده است که مشخص کردن طرف استفاده کننده از سلاح های شیمیایی در سوریه از وظایف کمیته تحقیق سازمان ملل نیست .
عزوز تأکید کرد: کمیته تحقیق تحت فشارهای غرب و از جمله آمریکا از واقعیت دور شده و به صورت تلویحی به امکان استفاده نظام سوریه از سلاح های شیمیایی اشاره کرده است.
عزوز اظهار داشت: ادعای استفاده نظام سوریه از سلاح های شیمیایی دروغی است که ملل جهان آن را باور نمی کنند، و روسیه در شورای امنیت تحت تأثیر تهدید حمله به سوریه قرار نخواهد گرفت و در صورت اصرار کشورهای غربی بر صادرکردن قطعنامه ای مستند به فصل هفتم منشور سازمان ملل، از حق وتوی خود استفاده خواهد کرد.
MKH-19-17:35
 

 

پربیننده ترین خبرها