تلاش تکفیری‌ها برای تأسیس "خلافت اسلامی" در سوریه

تلاش تکفیری‌ها برای تأسیس
جمعه 29 شهريور 1392 - 18:18

یک روزنامه انگلیسی با انتشار گزارشی از وضعیت گروه های معارض در سوریه نوشت: تشکل "دولت عراق و شام اسلامی" به دنبال آن است تا مخالفان در سوریه را تحت سلطه خود درآورد و بدین ترتیب زمینه تشکیل "خلافت اسلامی در عراق و شام" فراهم شود.

به گزارش شبکه خبری العالم، روزنامه انگلیسی تایمز در سرمقاله خود به مساله "گروه های تندرو در میان مخالفان سوریه، به ویژه گروه های مرتبط با القاعده و آنهایی که مانعی بر سر وحدت مخالفان در مقابله با نظام هستند"، پرداخته است.

به گفته این روزنامه، تشکّل "دولت عراق و شام اسلامی" به تسلط بر مخالفان در سوریه چشم طمع دوخته است تا مقدمه ای برای تاسیس "دولت خلافت اسلامی" در عراق و سوریه باشد.

روزنامه تایمز افزود: بسیاری از عناصر بیگانه از کشورهای مختلف خاورمیانه زیر پرچم این تشکل گردآمدند و از طریق مرزهای شمالی سوریه و ترکیه - که اینک تقریبا نظارتی برآن وجود ندارد- وارد خاک سوریه می شوند.

این روزنامه انگلیسی تاکید کرد که تشکل "دولت عراق و شام اسلامی" یکی از سه عاملی به شمار می آید که ارتش آزاد سوریه را با خطر "به حاشیه رانده شدن" مواجه می کند. دو عامل دیگر عبارتند از: ناتوانی غرب در حمله نظامی به نظام اسد؛ و اقدام دیپلماتیک روسیه با هدف نظارت بر سلاح های شیمیایی سوریه.

روزنامه تایمز بر این باور است که مسلح کردن گروه های میانه رو در میان مخالفان، "بدون آن که سلاح به دست افراطگرایان بیفتد"، هیچ گاه ماموریت آسانی نبوده؛ اما امروزه  "بسیار دشوار" شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها