صهیونیست‌ها به ديپلمات‌هاي اروپايي هم رحم نکردند

صهیونیست‌ها به ديپلمات‌هاي اروپايي هم رحم نکردند
جمعه 29 شهريور 1392 - 22:54

العالم - نظاميان صهیونیست در کرانه باختری به کاروان کمک به ساکنان "خربة المكحول" حمله کردند.

به گزارش شبكه خبري العالم، این کاروان که برخی از دیپلمات های اروپایی و فعالان حقوق بشری آن را همراهی می کردند، برای ساکنان منطقه "خربه المكحول" چادر و دیگر وسایل مورد نیاز امدادی حمل می کرد.

دادگاهی در اسرائیل دستور داده خانه های ساكنان "خربه المكحول" را که حدود 120 نفر جمعيت دارد، به بهانه اینکه مجوز ساخت ندارند، تخريب شود و آنها را از منطقه اخراج کرده است. اما مردم با وجود اینکه خانه هايشان تخريب شده، از ترك اين منطقه خودداري می کنند و مي گويند نیاکان آنها از سال ها پیش در اين منطقه زندگي مي كردند. اما امروز یک کاروان امدادی قصد کمک رسانی به آنها را داشت که اسراييلي ها به کاروان حمله و آن را توقیف کردند.

خبرنگار رويترز می گوید: نظامیان اسرائیلی به سوی این کاروان و دیپلمات های اروپایی بمب های صوتی پرتاب کردند، نظاميان يك ديپلمات زن فرانسوي را از كاميون بيرون كشيدند و کاروان را توقیف کردند.

"ماريون كاستينگ" ديپلمات زن فرانسوي به خبرگزاری فرانسه گفت: مرا از كاميون بيرون كشيدند و به زمين انداختند، بدون آنكه به مصونيت ديپلماتيك من توجهي كنند. وي در حالي كه لباسهاي خاك گرفته اش را تکان می داد، افزود: "در اينجا اين گونه به قوانین بين المللي احترام گذاشته مي شود؟!"

ارتش و پليس رژیم صهیونیستی تاکنون از اظهارنظر در اين خصوص خودداري كرده اند.

همچنین نظاميان صهیونیست روز گذشته كميته بين المللي صليب سرخ را از ارائه مواد غذايي به ساكنان این روستا منع كردند. كاركنان صليب سرخ روز چهارشنبه توانستند چند چادر را نصب كنند، اما ارتش اسراييل آنها را به برچیدن چادرها وادار كرد.

ديپلماتهايي از فرانسه، انگليس، اسپانيا، ايرلند، استراليا و دفتر سياسي اتحاديه اروپا امروز جمعه با كمكهاي بيشتري عازم منطقه شدند و به محض اينكه به اين منطقه رسيدند، چندین خودروي ارتش اسراييل اطراف آنها را گرفت و نظاميان از آنها خواستند تا محتويات كاميون ها را خالي نكنند.

يك ديپلمات اروپايي كه خواست نامش فاش نشود، گفت: اين مساله حیرت آور و خشم برانگيز است و ما دولت های متبوع خود را از اين اقدامات مطلع خواهيم كرد. حضور ما در اين منطقه مساله اي كاملا مطابق قانون کمک های بشردوستانه بين المللي است و به موجب معاهده ژنو نيروي اشغالگر بايد نيازهاي ساكنان در منطقه اشغالي را در نظر بگيرد. اما مردم اینجا از هيچ حمايتي برخوردار نيستند".

پربیننده ترین خبرها