خط آهن کرانه باختری؛ فاجعه‌ای برای فلسطینیان

خط آهن کرانه باختری؛ فاجعه‌ای برای فلسطینیان
شنبه 5 مرداد 1392 - 22:58

رام الله، العالم ـ سياستمداران و ناظران فلسطيني تاكيد كردند كه تصميم كابينه رژيم اشغالگر مبني بر احداث خط آهن جديد در كرانه باختري به طول 474 كيلومتر، دليلي آشكار بر سوء استفاده آنها از فرصت مذاكرات و رقم زدن فاجعه اي بزرگ براي فلسطينيهاست.

به گزارش روز شنبه شبكه خبري العالم، تصميم گيرندگان در تشكيلات خودگردان فلسطین در حالی به سمت مذاكره مستقيم با رژیم صهیونیستی حركت مي كنند كه طرح جدید تل اويو، ايده مذاكرات را كاملا از بين مي برد و ثابت می کند كه مذاكره، فرصت جدیدی برای این رژیم است تا طرحهاي توسعه طلبانه اش را در زمینه اشغالگری عملي كند.

اين طرح جديد كه ميليون ها دلار براي رژیم اسراييل هزينه دارد، مبتني بر تاسيس خط راه آهن جديد در كرانه باختري به طول 474 كيلومتر است و قطارها در 30 ايستگاه در شهرك نشين هاي بزرگ این رژیم توقف خواهند كرد، بدين معنا كه كرانه باختري نه تنها در محاصره شهركنشين ها بلكه در محاصره اين خط راه آهن قرار خواهد گرفت. بر طبق اين طرح، براي فلسطينيها به جز "كانتون" هاي جدا از هم چيزي باقي نمي ماند.

"رمزي رباح" عضو دفتر سياسي جبهه دموكرات براي آزادي فلسطين در گفتگو با العالم اظهار داشت: به نظر من اين طرح در خاك كرانه باختري نه فقط به معناي مصادره بخش وسيعي از خاك شهروندان فلسطيني و خاك دولت فلسطين به شمار مي آيد، بلكه امكان تشكيل دولت مستقل فلسيطني در آينده را نيز از بين مي برد، به ويژه كه عمليات شهركسازي با ساخت و سازهاي گسترده در قدس و نقاط مختلف كرانه باختري فلسطين ادامه دارد.

تاسف بارتر و خنده دارتر از همه آن است كه رژيم اشغالگر مي گويد كه به دولت اردن و تشكيلات خودگردان پيشنهاد مشاركت در اين طرح جديد را داده است، اما آنها مخالفت كرده اند. به گفته مسؤولان اسراييلي و در راس آنها "اسراييل كاتس" وزير راه و ترابري این رژیم، طرح خط راه آهن به نفع فلسطينيها و اسراييليها و اردني هاست زيرا در مرحله پيشرفته خود به امان و دمشق نيز كشيده خواهد شد.

"جهاد حرب" نويسنده و تحليلگر سياسي فلسطيني گفت: رژيم اشغالگر و شهرك نشينان عزم خود را جزم كرده اند تا آمال و آرزوهاي فلسيطنيها در برپايي دولت را بر باد دهند.

علاوه بر این، چنین طرح هایی به خوبی نشان مي دهد که رژیم صهیونیستی سياست هاي خود را بر اساس احتمالات ترسيم نمي كند، بلكه همه آنها بر طبق نقشه های قبلی است.


16:09             

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها