شکنجه کارگران با آب جوش در عربستان

شکنجه کارگران با آب جوش در عربستان
شنبه 30 شهريور 1392 - 10:23

شرکتی در عربستان سعودی کارگران خود را با آب جوش شکنجه می کند و اجازه نمی دهد کارگران نماز بخوانند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، کارگران یکی از شرکت ها در شهرک صنعتی "الجبیل" در عربستان سعودی فاش کردند که با آنها بدرفتاری می شود و این بدرفتاری به حد شکنجه با آب جوش و کتک زدن رسیده است.

سایت "الجزیره آنلاین" نوشت: یک کارگر هندی که در این شرکت پیمانکار "چینی" کار می کرد، به علت این بدرفتاری ها براثر ابتلا به نارسایی کلیه جان باخت. برادر این کارگر که همراه او در همین شرکت کار می کند، تاکید کرد برادرش به علت مصرف آب ناسالم در مجتمع مسکونی که کارگران پاکستانی، هندی و نپالی سکونت دارند، جان باخته است.

وی گفت: بیماریهای کلیوی به علت آب هایی که شرکت فراهم می کند درمیان کارگران شیوع یافته است. در این حال کارگران دیگر گفتند شرکت از بیش از چهار ماه پیش پرداخت حقوق آنها را متوقف کرده است.

کارگران افزودند بعد از بسته شدن کانال های گفتگو با مدیریت شرکت و عدم تمایل به بررسی خواسته های ما، دست از کار کشیدیم تا خواسته های ما تامین شود. پرداخت حقوق و تامین زندگی مناسب و آب سالم خواسته کارگران است. این مسئله باعث شد کارکنان چینی این شرکت ما را کتک بزنند و توهین و حتی شکنجه کنند. علاوه بر این، برخی را با آب داغ شکنجه کردند.

یکی از کارگران گفت کارکنان چینی همیشه به ما توهین می کنند و حتی حقوق هر کسی را که قبل از پایان کارش نماز بخواند کسر می کنند. ما هر روز کار می کنیم و نمی توانیم نماز جماعت بخوانیم زیرا هم و غم آنها کار به زیان سلامت کارگر است. 

یک کارگر دیگر گفت هر کارگری گله کند یا حقوق خود را بخواهد کتک می خورد.

پیش از این نیز بارها گزارشهایی از سوی نهادها و محافل مدافع حقوق بشر در خصوص برخورد بسیار بد و تبعیض آمیز با کارگران در عربستان منتشر شده، به صورتیکه در برخی از این گزارشها نحوه زندگی کارگران در عربستان به عنوان برده داری نوین یاد شده است.

پربیننده ترین خبرها