اسارت کودکان فلسطینی در شرایط غیر انسانی

اسارت کودکان فلسطینی در شرایط غیر انسانی
شنبه 30 شهريور 1392 - 12:43

مدیر یک مرکز مطالعاتی فلسطین گفت، بیش از دویست کودک فلسطینی در شرایط غیرانسانی در اسارت رژیم صهیونیستی به سر می برند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "فؤاد الخفش" مدیر مرکز مطالعات اسرا و حقوق بشر "احرار" ( آزادگان) فلسطین، در بیانیه ای اعلام کرد حدود 210 کودک فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر در اسارت هستند، و تعداد کودکان اسیر در سال 2013 افزایش یافته است.

وی تعداد کودکان اسیر در زندانهای رژیم صهیونیستی را در ماه ژانویه 223 کودک، در ماه های فوریه و مارس 238 کودک، در ماه آوریل 236 کودک، در ماه می 223 کودک، در ماه ژوئن 193 و در ماه ژوئیه 190 کودک اعلام کرد و گفت: این تعداد در ماه اوت به 210 نفر افزایش یافت.

الخفش جنایت های رژیم اشغالگر درحق کودکان فلسطینی در زندان ها و شیوه های بازداشت و احکام صادر شده علیه آنان را محکوم کرد.

الخفش از مراکز و موسسات سازمان ملل و مراکز حمایت از کودکان  و شورای امنیت خواست که به مسئولیت اخلاقی و قانونی خود در برابر تجاوزگرهای مستمر رژیم صهیونیستی عمل کنند؛ چرا که این رژیم به هیچ وجه به خاطر این اقدامات بازخواست نمی شود.

این فعال حقوقی با اشاره به اقدام جنایت کارانه رژیم صهیونیستی در محاکمه دو کودک از یک خانواده فلسطینی، گفت: سن این کودکان از 14 سال تجاوز نمی کند و رژیم صهیونیستی آنان را به تحمل یک سال و نیم زندان محکوم کرده است.

الخفش به سهل انگاری موسسات وابسته به تشکیلات خودگردان در ثبت و تهیه اسناد و مدارک از اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی درحق کودکان فلسطینی اشاره کرد و اظهار داشت، که موسسات حمایت از کودکان در فلسطین و جهان نیز بایدبه مسئولیت خود در برابر کودکان فلسطینی عمل کنند، نه اینکه صرفا به محکوم کردن این اقدامات بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: درصورتیکه چنین جنایاتی در هر نقطه دیگری از دنیا اتفاق می افتاد، محافل بین المللی سکوت نمی کردند و به پا می خاستند؛ اما اکنون که این مساله به فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی مربوط می شود همه سکوت کرده و چشمان خود را بر روی شرایط غیرانسانی که  فلسطینی ها در آن قرار دارند بسته اند.

پربیننده ترین خبرها