پاسخ گستاخانه تل آویو به اروپاییان

پاسخ گستاخانه تل آویو به اروپاییان
يکشنبه 31 شهريور 1392 - 17:21

العالم - به دنبال اعتراض اتحادیه اروپا به رژیم صهیونیستی به خاطر رفتار نامناسب نظامیان این رژیم با گروهی از دیپلمات های این اتحادیه و درخواست از تل آویو برای توضیح چنین رفتاری، وزارت خارجه اسراییل به جای عذرخواهی بیانیه گستاخانه ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) با دفاع از رفتار نامناسب نظامیان این رژیم با گروهی از دیپلمات های اروپایی در کرانه باختری اعلام کرد که سفر این گروه به منطقه بر خلاف حکم دادگاه اسراییل بوده است.
رژیم صهیونیستی در بیانیه ای سفر دیپلمات های اروپایی برای حمایت از فلسطینیان را تحریک آمیز خواند و افزود‌: دیپلمات ها از طرف دولت ها اعزام می شوند تا همانند پلی ارتباطی عمل کنند نه اینکه دست به اقدامات تحریک کننده بزنند.
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در این بیانیه خاطرنشان کرد‌: دیپلمات های اروپایی و دولت های آنها درباره نقض آشکار اصول مربوط به رفتارهای دیپلماتیک باید توضیح دهند. اسرائیل همانگونه که قبلا نیز مشخص کرده است این قبیل رفتارهای نادرست را نمی پذیرد. واکنش اسرائیل نیز نشان دهنده جدیت تبعات ناشی از نقض این اصول خواهد بود.
در این بیانیه یکی از دیپلمات های اروپایی به درگیری و ضربه زدن به یکی از نظامیان رژیم صهیونیستی متهم شده است.
نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه (20سپتامبر) با گروهی از دیپلمات های اروپایی که برای توزیع چادر میان فلسطینی های ساکن یکی از روستاهای کرانه باختری به این منطقه سفر کرده بودند، بد رفتاری کرده و چادرها را مصادره کردند.
دیپلمات های اروپایی قصد داشتند کمکهای خود را به دست فلسطینیهایی برسانند که خانه های آنان دوشنبه هفته گذشته به دست نظامیان صهیونیستی تخریب شده بود .
دادگاه عالی رژیم صهیونیستی دستور تخریب منازل فلسطینی های ساکن منطقه "مکحول" در کرانه باختری را به بهانه نداشتن مجوز ساخت، صادر کرده بود.
نظامیان رژیم صهیونیستی به سوی دیپلمات های اروپایی، امدادگران و ساکنان محلی گلوله های صوتی شلیک کردند و یک دیپلمات زن فرانسوی را که می خواست یکی از کامیون های حامل کمک های بشردوستانه را براند، با خشونت پیاده کردند .
تصاویر منتشر شده، این دیپلمات فرانسوی را در حالتی که روی زمین افتاده بود، نشان می داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از  تل آویو، اتحادیه اروپا پیشتر با ابراز تاسف از این حادثه، توضیحات مقامات اسرائیل را در این زمینه خواستار شده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها