"داعش"، کشتن همه گروه‌های دیگر را جایز می‌داند

سه شنبه 2 مهر 1392 - 19:18

دمشق، العالم - دبیرکل جریان موسوم به "سوری‌ها برای دموکراسی" گفت: درگیری میان "ارتش آزاد" و القاعده یا گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش)، امری طبیعی بوده و ناشی از اختلاف فکری و عقیدتی میان دو طرف و ساختار این گروه هاست.

"محمود مرعي" در مصاحبه با شبکه خبری العالم، تصریح کرد: درگیری میان عناصر "ارتش آزاد" و "داعش" تنها در صورتی متوقف می شود که حمایت از آنان، از سوی منابع حمایت کننده متوقف شود.

مرعي افزود: عناصر ارتش آزاد در مواردی به درون گروهک دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و گروه های دیگری که خواهان تشکیل به اصطلاح "خلافت اسلامی" هستند، نفوذ می کنند.

وی در توضیح اختلاف میان " ارتش آزاد " و " داعش " گفت: "داعش" جبهه ای تکفیری است که قتل هر کسی را که وابسته به این گروه نباشد، حلال و جایز می داند؛ در حالی که عناصر گروه موسوم به ارتش آزاد، اغلب سوری هستند و از لحاظ ساختار ایدئولوژیک و فکری با آنان تفاوت بسیار دارند.

وی اظهار داشت: گروه های به اصطلاح "جهادی" مانند الفرقان، الاسلام و الفاروق وابسته به ارتش آزاد نیستند.

مرعی در توضیح اظهارات "صالح مسلم" رئيس اتحادیه دموکراتیک کردستان مبنی بر این که «80 درصد از عناصر ارتش آزاد، تندرو و افراطی هستند و درمیان آنان کسی نیست که بر لزوم احیای خلافت اسلامی تاکید کند»، گفت: کمیته های مردمی کُرد و نیروهای "البیاده" و عناصر پ. ک. ک؛ نه با ارتش آزاد، بلکه با نیروهای "داعش" درگیر می شوند و می جنگند. اما "ارتش آزاد" در حال حاضر، ضعیف ترین گروه جنگجو در سوریه است.

به گفته وی، "داعش" با دیگر گروه های مسلح متفاوت است و خواهان برقراری "خلافت اسلامی" است و مقوله هایی همچون راهکار سیاسی و نشست ژنو 2 برای آنها هیچ اهمیتی ندارد و به هیچ وجه موافق گفتگو نیستند.

مرعی تاکید کرد که عناصر گروه "داعش"، سرکردگان "ارتش آزاد" را در لاذقیه، حلب، اعزاز، دير الزور و ادلب و دیگر مناطق سوریه به هلاکت رسانده اند و درگیری میان این گروه ها، نبرد بر سر "بودن"، جغرافیا و تصرف اراضی است.

محمود مرعی خاطرنشان کرد: "داعش" در اصل برای تشکیل به اصطلاح "دولت خلافت اسلامی" در یکی از استان های سوریه، الرقه یا دیرالزور یا حلب تلاش می کند و از این رو، با هر گروه رقیب در منطقه مبارزه می کند و درنتیجه این امکان وجود دارد که درگیری های میان گروه های مسلح، تا زمانی که حمایت از آن ها توسط کشورهای حامی ادامه دارد، استمرار یابد.

 

23-16:02

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها