واکنش حماس به تهدید نظامی مصر

واکنش حماس به تهدید نظامی مصر
چهارشنبه 3 مهر 1392 - 11:12

جنبش حماس اظهارات تهدید آمیز وزیر خارجه مصر را خطرناک خواند و خواستار بررسی این موضوع از سوی مسئولان این کشور شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "فوزی برهوم" سخنگوی حماس با انتقاد شدید از اظهارات "نبیل فهمی" وزیر خارجه مصر، اظهارات وی را بسیار خطرناک و موجب بدنام شدن مصر و تاریخ آن دانست و گفت: این اظهارات نشانگر نیّات بدخواهانه نسبت به فلسطینی ها به صورت عام، و غزه به صورت خاص است.
فوزی برهوم در صفحه خود در فیسبوک نوشت: حماس و مردم فلسطین نه طرحی برای درگیری با مصر دارند، و نه حتی فکر آن را در سر می پرورانند.
وی همچنین تأکید کرد:ماهمچنان از عزت و کرامت امت عربی و اسلامی دفاع می کنیم، و جنگ اصلی ما فقط با صهیونیست های اشغالگر است که بزرگ ترین خطر برای مصر و فلسطین به شمار می آیند.

"طاهر النونو" مشاور رسانه ای نخست وزیر دولت فلسطین در غزه نیز از اظهارات "نبیل فهمی" ابراز شگفتی کرد و گفت: این سخنان منافی نقش تاریخی مصر و دفاع آن از ملت فلسطین است زیرا فلسطین، بیت المقدس، مقاومت و غزه همیشه در نظر مصر ارزشمند بوده اند، از این رو سران مصر در قبال این اظهارات باید مسئولیت پذیر باشند.
نبیل فهمی وزیر خارجه مصر طی سخنانی مدعی شد: ابهامات بسیاری در خصوص ارتباط حماس با نظام سابق مصر و نیز ارتباط این جنبش و سایر گروه های فلسطینی با تروریست های منطقه سینا بسیار جدی است؛ و اگر احساس کنیم کسانی درحماس و یا سایر گروه ها به دنبال ضربه زدن به امنیت ملی مصر هستند، پاسخ محکمی به آنها خواهیم داد و هرگز اجازه نمی دهیم امنیت ملی مصر خدشه دار شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها