اقتدار موشکی ایران صهیونیستها را مرعوب کرد

اقتدار موشکی ایران صهیونیستها را مرعوب کرد
پنج‌شنبه 4 مهر 1392 - 14:19

العالم - رونمایی از موشکهای بالستیک پیشرفته دوربرد ساخت صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران در مانور نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس، صهیونیستها را نگران کرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت، ایران در راستای مانور نیروی های مسلح بمناسبت آغاز هفته دفاع مقدس که با حضور رئیس جمهوری این کشور برگزار شد، 30 موشک ارتقا یافته بالستیک با برد 2000 کیلومتر را به نمایش گذاشت.

ایران همزمان با سفر روحانی به نیویورک برای مشارکت در جلسات مجمع عمومی سازمان ملل، در صدد بنمایش گذاشتن اقتدار پدافند موشکی خود در برابر موشکهای پیشرفته آمریکا و اسرائیل است.

وی گفت: لحن سخنان روحانی در این مناسبت، قاطعتر از اظهارات مسالمت آمیز وی در دیگر محافل بود.وی با اشاره غیر مستقیم به اسرائیل در زمینه اقدام نظامی علیه ایران هشدار داد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات حسن روحانی رئیس جمهوری ایران را در این باره پخش کرد.

رئیس جمهوری ایران گفت: آن رژیمی برای منطقه تهدید است که انواع سلاحهای شیمیایی و هسته ای را در آنجا ذخیره شده است. ملت ایران با غرب آماده مذاکره و سخن گفتن است، بشرط آنکه پیش شرطی نباشد و از موضع برابر و با احترام متقابل باشد.

گزارشگر اسرائیلی گفت: روحانی به غرب پیشنهاد کرد بجای اقدام نظامی که همه اطراف درگیر آن از تبعات این اقدام در امان نیستند، بر اساس احترام به حقوق مشروع ایران در غنی سازی اورانیوم در قبال احترام ایران به مطالبات غرب ، به حل و فصل مسأله هسته ای آن بپردازند. تعیین درجه غنی سازی اورانیوم برای ایران، نگرانی غرب را در زمینه تولید سلاح اتمی در این کشور کم می کند.

این گزارشگر ادعا کرد : حسن روحانی با پیشنهادات فریبنده خود و با موشکهای بالستیک دور برد خود که می تواند اسرائیل را هدف قرار دهد، عازم نیویورک شد.

"نسیم حطیط" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در بررسی این گزارش در گفتگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه"(از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: از آنجا که نفت و امنیت اسرائیل به عنوان دو فاکتور اساسی آمریکا برای حمله یا عدم حمله به سوریه مطرح شدند، موشکهای بالستیک دور برد ایران که در مانور اخیر بنمایش گذاشته شدند، امنیت تنگه هرمز و اسرائیل را در گرو فعالتیهای موشکی ایران قرار می دهد.


وی افزود: ایران با به نمایش گذاشتن اقتدار موشکی خود، مذاکرات هسته ای و حل و فصل دیگر مسائل مورد اختلاف را با مقتدرانه آغاز کرد نه از روی ضعف.
 

پربیننده ترین خبرها