درخواست برای اخراج سفیر صهیونیستها در پارلمان اردن

درخواست برای اخراج سفیر صهیونیستها در پارلمان اردن
پنج‌شنبه 4 مهر 1392 - 18:42

معاون اول رئیس پارلمان اردن خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "خلیل عطیه" در بیانیه ای خواستار اخراج "دانیال نیفو" سفیر رژیم صهیونیستی از پایتخت اردن، شد.
عطیه همچنین از اتحادیه عرب خواست "طرح ابتکار صلح عربی"- مصوب سال 2002 دربیروت- را لغو کند.
معاون اول رئیس مجلس نمایندگان اردن در این بیانیه خاطرنشان کرد: از دولت می خواهم سفیر رژیم متجاوز "اسرائیل" را از امان اخراج کند و تدابیر جدی، محسوس و فوری را ضد اقدامات این رژیم در سرزمین های اشغالی فلسطین اتخاذ کند.
وی در این بیانیه افزود: از دولت می خواهم از پایداری مردم فلسطین برای دستیابی به حق مشروع تشکیل کشور مستقل با پایتختی قدس شریف و نیز از مسجد الاقصی و حرم ابراهیمی در برابر صهیونیست های استعمارگر حمایت کند.
عطیه همچنین از اتحادیه عرب خواست ضد اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس و الخلیل به صورت جدی و فوری موضع گیری کند، و لغو طرح ابتکار صلح عربی را اعلام نماید.
گفتنی است 81 نماینده پارلمان اردن (از مجموع 150 عضو ) روز گذشته از دولت خواستند که سفیر رژیم صهیونیستی درامان را احضار کند و پیام "شدید اللحن"ی را در اعتراض به ممانعت یهودی های افراطی و نمایندگان جناح راست رژیم صهیونیستی ازاقامه نماز درمسجد الاقصی به او ابلاغ کنند.
پارلمان اردن درماه می گذشته نیز به اتفاق آرا به اخراج سفیررژیم صهیونیستی رای داده بود اما دولت به این درخواست اهمیتی نداد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها