نخست وزیر اردن: به سوریه حمله نخواهد شد

نخست وزیر اردن: به سوریه حمله نخواهد شد
سه شنبه 19 شهريور 1392 - 12:49

نخست وزیر اردن، با اشاره به شواهد مبنی بر عقب نشینی امریکا از تصمیم به انجام عملیات نظامی با هدف حمله به سوریه گفت: دولت اردن هیچ گونه اطلاعاتی درباره جزئیات این حمله احتمالی امریکا به سوریه ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع پارلمانی اردن، اعلام کردند "عبدالله النسور" نخست وزیر اردن، از روند عقب نشینی امریکا در زمینه سناریوی حمله نظامی به سوریه سخن گفته است.
این منابع خاطرنشان کردند که عبدالله النسور بعد از ظهر روز دوشنبه در یک دیدار غیر رسمی با نمایندگان پارلمان، اعلام حالت فوق العاده در اردن به علت حوادث سوریه را بعید دانست و اظهار داشت: حالت فوق العاده در اردن، اعلام نخواهد شد و امیدواریم که روند سیاسی بین المللی بتواند به حل بحران کنونی در کشور همسایه سوریه کمک کند.
به نوشته روزنامه "القدس العربی"، عبدالله النسور همچنین هر گونه اطلاع اردن درباره زمان، سطح یا حجم حمله نظامی احتمالی علیه سوریه گفت: در این مرحله، مهم ترین موضوع، حفظ منافع حیاتی اردن است و دولت عمان آماده همه احتمالات و سناریوهاست.
قبل از سخنرانی نخست وزیر اردن، "سعد هایل السرور"، رئیس پارلمان اردن نیز تأکید کرد که اکثریت نمایندگان با حمله نظامی به سوریه مخالف هستند و این موضع پارلمان در حاشیه دیداری که با تیم وزارتی به ریاست عبدالله النسور، نخست وزیر کشور اعلام شده است.
"محمد هدیب" نماینده پارلمان اردن نیز با تأکید بر صحت این امر گفت: روند کلی پارلمان علاوه بر مخالفت قاطع با حمله به سوریه، کاملا مخالف ارائه هر گونه تسهیلات از سوی اردن برای حمله به سوریه است.
هدیب با اشاره به وجود شمار اندکی از نمایندگان در پارلمان اردن که موضع خودشان را درباره مخالفت با حمله نظامی به سوریه اعلام نمی کنند، خاطرنشان کرد: بیشتر نمایندگان موضع خودشان را در این باره به دولت اعلام کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها