مسئول نظامی کل جبهه النصره به هلاکت رسید

مسئول نظامی کل جبهه النصره به هلاکت رسید
جمعه 5 مهر 1392 - 23:04

خبرگزاری آسیا به نقل از منابع نزدیک به گروه تروریستی جبهه النصره گزارش داد: "ابوسمیر" مسئول نظامی کل جبهه النصره با انفجار بمب جاسازی شده در خودرویش به شدتد زخمی شد که به احتمال قوی به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم این منابع بدون اعلام زمان و مکان انفجار، هیچ گروهی را نیز به دست داشتن در این انفجار متهم نکردند .
جبهه النصره ابوسمیر را طراح حمله به ساختمان ستاد مشترک ارتش سوریه در دمشق معرفی می کند و اعلام می کند که دیگر حملات مهم را نیز طراحی کرده بود .
جبهه النصره روز 26 سپتامبر 2012 به ساختمان ستاد مشترک ارتش سوریه در دمشق حمله کرد.
یکی از مسئولان جبهه النصره اعلام کرد که ابوسمیر نمرده است بلکه با انفجار بمب جاسازی شده در خودرویش زخمی شده است و از سوء قصد جان به در برد ولی اعلام نکرد که آیا جراحات وی شدید است یا خفیف.
سوء قصد به ابوسمیر نشان می دهد که مخالفان جبهه النصره تا چه حد در این گروه نفوذ کرده اند که می توانند به مسئول نظامی کل آن حمله کنند. 
در حالی که برخی از مسئولان جبهه النصره معتقد به نفوذ افراد دستگاه های امنیتی دولت سوریه در جبهه النصره وسوء قصد به ابوسمیر هستند، یک سلفی جهادی عربستانی به نام ولید ابوعاصم در مصاحبه با خبرگزاری آسیا اعلام کرد که سوء  قصد به ابوسمیر بیانگر نزاع گروه های مسلح با یکدیگر است .
ابوعاصم با بیان اینکه سوء  قصد مکرر به "ابوماریا القحطانی"  که منجر به کشته شدن 2 همراهش به نام عبدالعزیز عثمان و عمر المحیسنی شد، نیز نشان می دهد که گروه های مسلح با یکدیگر درگیر هستند، گفت: انگشت اتهام سوء قصد به ابوماریا القحطانی به سوی گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) نشانه رفته است .
اطلاعاتی درباره شخصیت و تابعیت ابوسمیر در دست نیست ولی وی یکی از سه مسئول ارشد جبهه النصره است و با ابومحمد الجولانی مسئول کل این گروه و ابوماریا القحطانی مسئول شرعی کل آن همکاری می کند.

گفتنی است به تازگی گروه های مسلح تروریستی در سوریه به جان هم افتاده اند و با توجه به توان تسلیحاتی و نیرویی که از خارج وارد کرده اند، هر یک منطقه ای را تصرف و در آن به ابراز قدرت می پردازد. تاکنون صدها نفر در این درگیری ها جان خود را از دست داده و در بعد دیگر آن، این درگیری ها به تصفیه های خونین میان سران اتین گروه ها تبدیل شده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها