عراق در مجمع عمومی سازمان ملل چه مسائلی را مطرح کرد؟

عراق در مجمع عمومی سازمان ملل چه مسائلی را مطرح کرد؟
شنبه 6 مهر 1392 - 11:43

معاون رئيس جمهور عراق در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با دعوت از مجامع بین المللی برای حمايت از طرح عراق جهت دستيابي به راه حل مسالمت آميز در سوريه، در خصوص خطرات تروریسم سازماندهی شده در کشورش هشدار داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "خضير الخزاعي" دیشب در نشست مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك ، درباره پيامدهاي جنگ منطقه اي و سوق دادن منطقه به سوي آينده اي نامعلوم هشدار داد.

الخزاعي گفت: جنگ در سوريه ، تهديدي جدي براي امنيت و ثبات عراق به شمار مي رود و جامعه بين الملل بايد از طرح عراق براي حل و فصل بحران سوريه حمايت كند تا از وقوع فاجعه انساني ويرانگر در مرزهاي عراق اجتناب شود.

معاون رئيس جمهوري عراق بر تلاش عراق درجهت تحقق صلح در داخل اراضي اين كشور تاكيد كرد و گفت مشكلاتي كه عراق در دو دهه اخير با آن روبرو بوده است ، ناشي از اشغال كويت از سوي نظام ديكتاتوري صدام و درنتيجه تحريم هاي اقتصادي عليه عراق بوده است.

الخزاعي اظهار داشت : تروريسم در عراق سازماندهي شده است و موج حملات تروريستي به ريخته شدن خون عراقي ها منجر مي شود و افراط گرايي و كشتار در عراق به يك صنعت تبديل شده است.

وي تصريح كرد كه در سايه وجود تروريسم در عراق در سال 2015 يا پس از آن ، هيچ گونه توسعه مستمري وجود نخواهد داشت.

الخزاعي از جامعه بين الملل خواست كه از طريق همكاري بين المللي درزمينه از بين بردن منابع حمايت هاي مالي ، فكري و تسليحاتي از تروريست ها ، موضعي علمي و عملي را در برابر موج حملات تروريستي در عراق اتخاذ نمايد تا بشريت از خطرات آن رها شود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها