خبرهایی محرمانه از وضعیت سلامتی پادشاه عربستان

خبرهایی محرمانه از وضعیت سلامتی پادشاه عربستان
يکشنبه 7 مهر 1392 - 09:44

فعال عربستانی که طی سالهای اخیر با افشای اخبار محرمانه و پشت پرده از خاندان حاکم بر عربستان، با نام مستعار "مجتهد" شهرت بسیاری را در شبکه های اجتماعی کسب کرده؛ از مسائل مهمی در خصوص دلایل محرمانه ماندن وضعیت سلامتی پادشاه این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مجتهد" امروز (یکشنبه) با انتشار مطالبی در صفحه خود در تویتر نوشت: اطلاعاتی که به دست آمده است؛ مطالب منتشر شده توسط فردی به نام "المتجهم" در تویتر مبنی بر ابهام در مرگ پادشاه عربستان پس از روز شنبه را تأیید می نماید، و صفحه "غریب فی وطنه" نیز از وقوع حادثه احتمالی در روز شنبه خبر داده است. اما سؤال مهم تر در این زمینه این است که چرا این اطلاعات فقط در اختیار [خالد] التویجری، [رئیس دیوان پادشاهی عربستان] و متعب [بن عبدالله] پسر پادشاه و رئیس گارد پادشاهی قرار دارد؟

مجتهد تأکید کرد: دلیل انحصار این اطلاعات در اختیار متعب و التویجری، تأکید آنها بر استفاده از نام پادشاه در تصمیم گیری ها به ویژه درباره مسائل مرتبط با زمینه سازی برای روی کار آمدن متعب است.
مجتهد افزود: التویجری و متعب چنین برنامه ریزی کرده اند که وضعیت جسمانی پادشاه را قابل قبول نشان دهند، و به تدریج و به آرامی اقدام به صدور دستورات [به نام پادشاه] نمایند به گونه ای که "محمد بن نایف" برادرزاده پادشاه و وزیر کشور عربستان یا سایر جناح های داخل خاندان آل سعود به جزئیات آن پی نبرند.
وی ادامه داد: برکناری "احمد بن عبدالعزیز" وزیر کشور سابق و انتصاب محمد بن نایف به جای وی، معرفی "مقرن بن عبدالعزیز" به عنوان معاون دوم ریاست هیأت وزیران عربستان، برکناری "خالد بن سلطان" از معاونت وزارت دفاع و ترفیع رتبه متعب بن عبدالله به جایگاه وزیر و عضویت وی در هیأت وزیران همگی گام هایی در راستای روی کار آوردن متعب می باشد.
اما این اقدامات، همانگونه که زمینه ساز روی کار آمدن متعب هستند، زمینه را برای به حکومت رسیدن محمد بن نایف نیز فراهم کرده اند. از این رو باید اقدامات دیگری انجام شود تا متعب بن عبدالله در این زمینه از موقعیت بهتری برخوردار شود و محمد بن نایف از رقابت با متعب کنار بکشد.
مجتهد تأکید کرد: در صورتی که [در وضعیت کنونی] پادشاه از دنیا برود، متعب ابزاری را برای پیشی گرفتن از محمد بن نایف در زمینه دستیابی به قدرت در اختیار نخواهد داشت و این دو شخصیت برای رسیدن به حکومت از شانس برابری برخوردار خواهند بود.
به گفته مجتهد، در صورتی که متعب و التویجری بتوانند خبر مرگ ملک عبدالله را مخفی نگه دارند، می توانند دستوراتی را به نام پادشاه صادر کنند و بدین وسیله موقعیت متعب را در زمینه دستیابی به قدرت بهبود بخشیده و از شانس محمد بن نایف در این زمینه بکاهند.
این کاربر افشاگر عربستانی خاطرنشان کرد: از آنجا که پادشاه، اقدامات لازم برای روی کار آوردن متعب را به طور کامل انجام نداده است و هر لحظه احتمال مرگ وی وجود دارد، [از دیدگاه متعب و التویجری، تنها] راه حل در استفاده از نام وی پس از مرگش برای صدور اوامری به نام وی می باشد که این امر نیز از طریق مخفی نگه داشتن خبر مرگ ملک عبدالله ممکن می باشد.
مجتهد می افزاید: به همین دلیل، التویجری و متعب بن عبدالله اطلاعات درباره پادشاه را به طور مطلق مخفی نگه می دارند، و تمهیدات لازم را در این زمینه فراهم کرده اند؛ به طوری که در صورت مرگ ملک عبدالله هیچ کس، جز نزدیکان و افراد مورد اعتماد این دو نفر از آن اطلاع نخواهد یافت.
این فعال عربستانی تأکید کرد: فارغ از مرگ ملک عبدالله، در صورتی که در روزهای آینده اخباری در زمینه افزایش سلطه متعب و کاهش نفوذ محمد بن نایف منتشر گردید، این امر دلیلی بر مطالب فوق خواهد بود. والله اعلم.

 

مسئولان سعودی هنوز واکنشی برای تأیید یا رد اظهارات مجتهد از خود نشان نداده اند.

پربیننده ترین خبرها