اعزام پسر پانزده ساله سعودی برای جنگ در سوریه

اعزام پسر پانزده ساله سعودی برای جنگ در سوریه
يکشنبه 7 مهر 1392 - 11:22

یک زن سعودی اعلام کرد که پسر 15 ساله اش را برای جنگ در کنار گروه های مسلح به سوریه فرستاده اند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ریما الجریش" تأکید کرد که نامه ای از "معاذ الهاملی" فرزندش دریافت کرده که از رسیدن خود به سوریه خبر داده است. 
الجریش در تماس تلفنی با روزنامه "الحیاه" با تأیید این خبر گفت: این خبر در صفحه توییتر من منتشر شده، و پسری که در این صفحه از آن یاد کردم، فرزند من است.
وی تأکید کرد: اگر به اختیار من بود، از سفر وی جلوگیری می کردم.
این زن سعودی با بیان اینکه فرزندش هنوز شانزده سالش کامل نشده، اظهار داشت: فرزندم  با زندانیانی که تازه آزاد شده بودند رفت و آمد می کرد و به سخنان آنان گوش می داد؛ از اینرو نیروهای امنیتی وی را ممنوع الخروج کرده بودند.
گفتنی است دیوان کیفری ریاض نیز در حال بررسی پرونده همسر وی است؛ چرا که وی به اتهام پناه دادن و درمان یکی از افراد تحت تعقیب نیروهای امنیتی بازداشت شده است.
الجریش خاطرنشان کرد: خانمی از وزارت کشور به نام ام محمد با من تماس گرفت و درباره فرزندم معاذ هشدار  داد.
الجریش در ادامه نیروهای امنیتی را به آزار دادن فرزندش به خاطر درخواست برای آزادی پدرش از زندان متهم کرد.
دو عکس از الهاملی در توییتر وجود دارد در یکی ازآنها داخل اتاقی است که لباسی پشمی و کمربندی بر کمرش بسته است؛ ودر عکس دیگر برشانه های خود قطار فشنگ و پشت وی نیز پرچم سیاه القاعده قرار دارد.

عربستان سعودی در کنار قطر و ترکیه از مهمترین حامیان منطقه ای عناصر و گروه های مسلح در سوریه هستند، و از آغاز جنگ در این کشور در هر فرصتی کشورهای غربی را به اقدام نظامی علیه سوریه دعوت کرده اند.

نیروهای ارتش سوریه در جریان پاکسازی مناطق مختلف این کشور از گروه های مسلح و تروریستی، شمار قابل توجهی از تبعه های کشورهای خارجی و به ویژه عربستان را به هلاکت رسانده اند.

پربیننده ترین خبرها