گلوبال ریسرچ: بزرگترین دروغ تاریخ در غوطه دمشق

گلوبال ریسرچ: بزرگترین دروغ تاریخ در غوطه دمشق
دوشنبه 8 مهر 1392 - 19:03

العالم – گلوبال ریسرچ در گزارشی تأکید کرد، ممکن است تصاویری که از کودکان کشته شده در حملات شیمیایی غوطه شرقی حومه دمشق پخش شده است، خطرناک ترین و وحشتناک ترین دروغ تاریخ بشریت باشد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "جولی لیوسک" و پروفسور "مایکل خسودوفسکی" در گزارشی در گلوبال ریسرچ تأکید کردند: دلایل و مدارک فراوانی نشان می دهد که مخالفان شمار زیادی از کودکان سوری را ربوده، کشته و سپس با اجساد آنها تصاویری تهیه کرده اند؛ تا اینگونه وانمود شود که این کودکان در حملات شیمیایی ارتش سوریه کشته شده اند. هدف از این کار این بود که دولت سوریه مسئول حمله شیمیایی شناخته شود، و خشم افکار عمومی زمینه را برای جنگ جدید امپریالیسم به رهبری آمریکا در منطقه آماده کند.

نویسندگان این مطلب می گویند: هدف اصلی واشنگتن از موافقت با تحقیق بین المللی درباره این حمله، تلاش برای سلب مسئولیت از خود به عنوان تهیه کننده اصلی تسلیحات شیمیایی در خاورمیانه به ویژه در سرزمین های اشغالی، لیبی و عراق بود.

در ادامه این گزارش آمده است: همزمان با انتشار نتایج تحقیق سازمان ملل درباره حمله شیمیایی در سوریه، یافته های دو گروه فعال در زمینه کمک های بشر دوستانه به نام «مادر اگنس مریم» و گروه «حمایت بین المللی آشتی در سوریه» نشان می دهد که تصاویر ویدئویی که آمریکا و هم پیمانانش به آنها به عنوان دلیل و مدرک حمله شیمیایی در سوریه اتکا می کنند، صرفا نمایشی در رسانه ها است.

گلوبال ریسرچ خاطرنشان کرد: نزدیکان و خانواده های کودکان ربوده شده در سوریه با این گروه ها تماس گرفته و کودکان ربوده شده خود را در این تصاویر شناسایی کرده اند. این دو گروه پس از بررسی های دقیق بدون هیچ شکی به نتیجه رسیده اند که این کودکان بیگناه از سوی گروه های مسلح ربوده و کشته شدند تا از اجساد آنها نمایشی به نام حمله شیمیایی در حومه دمشق تهیه شود.

در بررسی تصاویر متعددی که از کودکان قربانی این حملات منتشر شده است می توان به این نتیجه رسید که عاملان و تهیه کنندگان این تصاویر اجساد کودکان بی گناه را در چندین منطقه گرد هم آورده و از انها فیلم برداری کرده اند. وجود چندین مکان برای فیلمبرداری باعث شده تا برخی از جنازه ها در چند مکان قابل رویت باشد. یعنی جنازه یک کودک با لباسی خاص در چند فیلم وجود دارد که این نشان بی دقتی تهیه کنندگان این تصاویر است.

مهدی داریوش ناظم رعایا کارشناسی است که این یافته ها را با دقت بررسی کرده است. وی می گوید: از اجساد کودکان کشته شده به گونه ای تصویربرداری شده است که خشم افکار عمومی را برانگیزد و ادعاهای آمریکا علیه دولت سوریه را تایید کند.

علاوه بر این چند خبرنگار از جمله دیل گافلک خبرنگار آمریکایی آسوشیتدپرس در مقاله ای که در سایت مینت پرس منتشر شد اطلاعاتی را ارائه کرده اند که نشان می دهد بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان وارد کننده عمده تسلیحات شیمیایی در سوریه برای شورشیان است. پس از انتشار این مطلب گافلک تهدید شد و از وی خواسته شد این مقاله را تکذیب کند تا صحت این اطلاعات زیر سوال برده شود.

یک مقام ارشد سازمان ملل مرتبط با مسائل سوریه بدون اینکه بخواهد نامش فاش شود سخنان گافلک را تایید کرده ومی گوید: دولت سوریه با حمله ادعایی شیمیایی در غوطه ارتباطی ندارد و دستگاه اطلاعاتی عربستان پشت این حمله است.اما متاسفانه کسی جرات گفتن این حرف را ندارد. وی می گوید این اطلاعات را از مخالفان در غوطه به دست آورده است.

علاوه بر این ﮐﺎﺭﻻ ﺩﻝ ﭘﻭﻧﺗﻪ یکی دیگر از مقامات ارشد سازمان ملل در ماه مه گذشته پس از حمله شیمایی در خان العسل به تلویزیون سوئیس تاکید کرد که به دست داشتن جنگجویان سوری در این حمله مشکوک است؛ و هیچ دلیل و مدرکی وجود ندارد که ارتش سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده باشد.

در ادامه گزارش گلوبال ریسرچ آمده است: با توجه به همه این مدارک معتقدیم که این رویداد از شنیع ترین جنایات تاریخ معاصر است. این نمایش شیطانی است که با ربودن و قتل کودکان بیگناه و ارائه تصاویر ویدئویی ساختگی تهیه شده و هدف اصلی آن ایجاد بهانه ای برای حمله به سوریه است.

نویسندگان این مطلب در پایان خواستار محاکمه عاملان این جنایت و توقف اقدامات علیه سوریه در شورای امنیت سازمان ملل شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها