روزنامه گاردین نوشت:

تردید ایران ورژیم صهیونیستی در معامله امریکا

تردید ایران ورژیم صهیونیستی در معامله امریکا
سه شنبه 9 مهر 1392 - 13:37

روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف" با عنوان "تردید ایران ورژیم صهیونیستی در معامله امریکا" به روابط ایران و آمریکا و تاثیر آن بر رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه در گزارش خود با بیان اینکه منظورازاین معامله، تلاش برای نزدیک ساختن دیدگاه های تهران و واشنگتن است، به وجود انتقاداتی در ایران نسبت به مکالمه تلفنی روسای جمهور دو کشور اشاره می کند.

این نشریه نوشت: پس از ورود اسرائیل به صحنه و هشدار بنیامین نتانیاهو  نخست وزیر اسرائیل به اوباما در کاخ سفید نسبت  به ایراد عبارت های شیرین و زیبا به ایرانی ها، این انتقادات حتی بیشتر شد.

این نشریه به نوعی، به اصرار روحانی برای شکستن یخ روابط امریکا و کشورش پرداخت زیرا وی از واشنگتن خواست تا با ازسرگیری  پروازهای میان دو پایتخت که طی سی سال انجام نشده بود، موافقت کند.
گاردین در ادامه گزارش خود نوشت: سخنان مقامات رژیم اسرائیل مبنی بر اینکه در صورت لزوم در برابر ایران اقدامی بایسته را انجام خواهند داد از حمایت واشنگتن به ویژه کسانی که به عقاب های دولت امریکا معروف هستند برخوردار می شود.
گفتنی است دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی "شین بیت" در چارچوب تلاش برای یادآوری خطرات ایرانی ها به واشنگتن، تصاویری از به اصطلاح جاسوسان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی  ایران که در حال تصویربرداری از مقر سفارت امریکا در تل آویو بازداشت شده بودند، را پخش کرد.
این نشریه افزود: نگرانی های اسرائیل ازاقدام واشنگتن و تمایل برای عقد قرارداد تاریخی با ایران و نادیده انگاشتن خطرات و لغو برخی تحریم هایی است که هم اکنون مانعی برای برنامه هسته ای ایران به شمار می رود.
این روزنامه افزود: انعقاد این قرارداد منوط به دیدگاه دو طرف آمریکا وایران برای امکان محقق کردن پیروزی سیاسی است.
گفتنی است ایران علاوه بر لغو تحریم های اقتصادی با اعلام قانونی بودن غنی سازی اورانیوم در خاک خود به پیروزی دست می یابد درحالی که واشنگتن شاید مهار کردن تمایل ایران برای ساخت سلاح هسته ای را پیروزی بداند در حالی که ایران تاکید کرده است به هیچ عنوان سراغ تسلیحات هسته ای نخواهد رفت.
دیلی تلگراف در پایان آورده است که اگر این قرارداد پیروزی برای واشنگتن و تهران به شمار می رود، آیا طرف سوم یعنی اسرائیل نیز به پیروزی رسیده است؟

پربیننده ترین خبرها