نوری مالکی: وضعیت عراق رو به بهبود است

نوری مالکی: وضعیت عراق رو به بهبود است
شنبه 13 مهر 1392 - 16:46

العالم - نخست وزیر عراق با تاکید بر روند رو به رشد اوضاع در این کشور نسبت به گذشته، تصریح کرد: عراق امروز به وضع طبيعي خود و حتي به شرايطي بسيار بهتر از آنچه در گذشته بود، بازگشته است.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، نوري مالكي نخست وزير عراق در اولين همایش انجمن خانواده هاي شهداي عراقی كه روز شنبه (امروز) در هتل الرشيد بغداد برگزار شد، در عین حال گفت: اما روند سياسي عراق با توجه به "بحران سازي هاي" برخی شخصيت هاي سياسي این كشور و در راستاي منافع آنها به پيش مي رود.

وي افزود: شهروندان عراقي امروزه با وجود كمبودها، آزاد و مورد احترام هستند و همه كساني كه در تأمين نيازهاي شهروندان و توجه به آنها كم كاري مي كنند، مسئول اين كمبودها هستند.

مالكي خاطرنشان كرد: برخي از شخصيت هاي سياسي تلاش مي كنند در راستاي منافع خود، در عراق بحران سازي کنند.

نخست وزير عراق افزود: شرم آور است که بخواهیم انجام وظايفي را كه به ما واگذار شده، به صحنه كدورت ها و رقابت ها تبديل كنيم و براساس وابستگي افراد به حزب و گروه، به آنها مسئوليت دهيم، يا از آنها سلب مسئوليت کنیم.

مالكي در ادامه خواستار دوری از تفرقه و تبعيض ميان عراقی ها شد و تأكيد كرد: هيچ كس حق ندارد منافع ديگران را در راستاي منافع شخصي زير پا بگذارد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه والای خانواده هاي شهدای عراقی، خاطرنشان كرد: همه خانواده هاي شهدای عراق از ترور، تعقيب، شكنجه و اقدامات تحريك كننده رنج برده اند؛ اما در اين ميان نبايد آلام و مشكلات شهروندان را به ابزاري براي زياده خواهي هاي سياسي و تبليغات انتخاباتي تبديل كرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها