پوکۀ گاز اشک‌آور صهیونیست‌ها، گلدان مادر شهید فلسطینی

شنبه 13 مهر 1392 - 22:01

کرانه باختری، العالم - "باسم ابورحمه" مادر یک شهید فلسطینی است که در اقدامی نمادین، پوکه های گازهای اشک آور صهیونیست ها را به گلدان تبدیل کرده و برای زنده نگه داشتن یاد شهدا، در آنها گل کاشته است.

به گزارش خبرنگار العالم از کرانه باختری، این مادر شهید فلسطینی که در روستای "بلعین" این منطقه ساکن است، این اقدام را به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اعتراض های مردمی اخیر علیه دیوار حائل نژادپرستانه صهیونیستی و همچنین یادبود فرزند شهیدش که در اثر استنشاق گاز اشک آور صهیونیست ها به شهادت رسید، انجام داده است. 

هدف این مادر شهید فلسطینی، رساندن پیام پایداری ملت فلسطین در برابر جنایات اشغالگران صهیونیست به جهانیان است.

ابورحمه هر روز صبح به این باغچه که در مکان شهادت پسرش ایجاد کرده می آید و به گلهای کاشته شده آب می دهد.

وی می گوید: در آن گل کاشتم چون باسم یک گل بود، او نظیر نداشت و با همه به خوبی رفتار می کرد.

"محمد الخطیب" که در باغچه ابورحمه کار می کند، نیز می گوید: امروز این پیام را به دنیا می دهیم که ما از بمب های قتل و مرگ صهیونیست ها، زندگی می سازیم و در آن گل می کاریم و در این سرزمین ثابت قدم می مانیم.  

روستای بلعین هر هفته شاهد تظاهرات اعتراض آمیز علیه دیوار جداکننده نژادی صهیونیستی است که به خاطر احداث آن تاکنون هزاران دنم (هر دنم معادل هزار متر مربع است) از زمین های فلسطینیان مصادره شده است. 

به رغم مسالمت آمیز بودن تظاهرات فلسطین ها، نیروهای اشغالگر صهیونیست علیه اهالی روستای بلعین و فعالان خارجی از گاز اشک آور، بمب صوتی، گلوله های پلاستیکی و سایر ابزارهای سرکوب استفاده می کنند که تاکنون شماری از مردم این روستا به شهادت رسیده و تعدادی نیز مجروح و شماری هم دستگیر شده اند. 

اهالی بلعین با مقاومت که تنها راه برای احقاق حقوق نقض شده شان توسط اشغالگران صهیونیست است، تاکنون توانسته اند 1200 "دونم" (معادل هزار متر) از 2200 دونم اراضی مصادره شده برای احداث دیوار حائل را بازپس بگیرند؛ امری که باعث اصرار بیشتر آنان به مقاومت تا استرداد تمام اراضی اشغالی شده است.
MKH-5-11:00
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها