هلاکت ده‌ها تروریست و پاکسازی 11 روستا در سوریه

چهارشنبه 17 مهر 1392 - 20:35

دمشق، (العالم)- درعملیات نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق مختلف ریف حلب و دمشق از وجود ِگروه های مسلح تروریستی، ده ها نفر از عناصر تروریست به هلاکت رسیدند و یازده روستا پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از سوریه، نیروهای سوری موفق به باز کردن جاده حماة – حلب شدند و ارتش درحال نزدیک شدن به سلطه کامل بر منطقه "السفیره" است.

"مازن سلمو" خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد عمليات نظامی نیروهای سوریه در شهر حلب و ريف حلب همچنان ادامه دارد و بنا به اعلام منابع نظامی، نیروهای سوریه پس از درگیری با گروه های مسلح و به هلاکت رساندن شمار زیادی از آنان، توانستند جاده "حماة – حلب" را از طریق محور السلمیه – خناصر – السفیره باز کنند.

به موجب این گزارش، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند یازده روستای واقع دراین محور را نیز از کنترل عناصر مسلح خارج کنند.

سلمو به نقل از منابع نظامی گزارش داد: راه حلب – خناصر امن است و کاروان های امدادرسانی حرکت خود را به سوی این شهر آغاز کرده اند.

وی همچنین گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه، تجمع عناصر مسلح در السفیره را هدف قرار دادند و بزودی نیروهای ارتش به طور کامل، کنترل این منطقه را به دست می گیرند.

به گزارش خبرنگار العالم، نیروهای سوری همچنین تجمع عناصر مسلح را در راموس واقع در ریف حلب الجنتیس هدف قرار دادند و چندین خودروی حامل سلاح و عده ای از عناصر مسلح و نیز همه افراد مسلح مستقر در اطراف زندان مرکزی حلب را به هلاکت رساندند.

به گفته سلمو به نقل از منابع نظامی، ده ها نفر از عناصر مسلح هنگام تلاش برای نفوذ به منطقه الصاخور در شهر حلب، به هلاکت رسیدند.

خبرنگار شبکه العالم درباره تحولات میدانی در ریف دمشق گفت نیروهای سوریه به عملیات نظامی خود ضد گروه های مسلح در غوطه شرقی به ویژه در محور شمالی که شمار زیادی از عناصر مسلح در آن مستقر شده اند، ادامه دادند.

سلمو افزود: منابع نظامی اعلام کرده اند که در حومه دمشق نیز نیروهای سوریه کنترل بخش هایی از مناطق "برزه" را در دست گرفتند و در این منطقه پیشروی قابل ملاحظه ای داشته اند. همچنین درگیری های شدیدی میان نیروهای سوری و گروه های مسلح در القابون و جوبر در جریان است.

بر اساس این گزارش، در محور غربی ریف دمشق، نیروهای ارتش یک مقر نظامی متعلق به جبهه النصره را در المعظمیه که گروه های مسلح از آن برای اجرای عملیات تک تیراندازی استفاده می کردند، هدف قرار دادند که گفته می شود این مقر به طور کامل تخریب شده و همه عناصر مسلح در داخل آن به هلاکت رسیدند.

به گزارش مازن سلمو خبرنگار العالم در سوریه، در محور جنوبی نیز درگیری های پراکنده میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر مسلح در مناطق الذيابيه و الحسينيه واقع در نزدیکی مرقد حضرت زينب عليها السلام، جریان دارد.

9-10:41

پربیننده ترین خبرها