نخستین تصاویر از پاکسازی شهر مهم الخناصر در سوریه

سه شنبه 16 مهر 1392 - 08:46

نیروهای ارتش سوریه در عملیاتی منحصر به فرد جاده راهبردی استانهای "حماه" و "حلب" را از وجود گروه های مسلح پاکسازی کرده و مناطق اطراف آن را تحت کنترل خود در آوردند.

"حسین مرتضی" مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه که نیروهای ارتش را در این عملیات همراهی کرده، روز سه شنبه گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه عملیات خود را از چندین جهت از شهر "اثریا" در حومه استان حماه آغاز کرده و به سوی محل استقرار عناصر مسلح در شهر "خناصر" پیشروی کردند.
حسین مرتضی تأکید کرد: هدف نیروهای ارتش از این عملیات دور زدن گروه های مسلح و تروریستی و تحت کنترل در آوردن تپه ها و ارتفاعات شهرها و روستاهای اطراف این مناطق است.
وی ادامه داد: در یکی از کمین های ایجاد شده از سوی نیروهای ارتش سوریه، خسارتهای سنگینی به عناصر مسلح وارد شد. هنوز اجساد برخی از عناصر مسلح در اطراف این جاده پراکنده است.
یکی از افسران ارتش سوریه به حسین مرتضی گفت: پس از این که خودروهای عناصر مسلح به 150 متری کمین نیروهای ارتش رسیدند، سربازان سوری به سوی آنها آتش گشوده و آنها را منهدم کردند.
مدیر دفتر العالم در سوریه تأکید کرد: شهر الخناصر اکنون کاملا تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه است؛ ویرانی های برجا مانده نشان دهنده شدت درگیری ها در این شهر است. همچنین نوشته های باقیمانده روی دیوارها بیانگر آن است که عناصر جبهه النصره در این شهر مستقر شده بودند.
حسین مرتضی تأکید کرد: پس از پاکسازی شهر الخناصر، اکنون عملیات پیشروی به سوی دیگر مناطق آغاز شد. عناصر مسلح پس از آنکه در شهر الخناصر شکست خوردند از شهرهای اطراف آن مانند "مویلح" و "ام عاموط" گریختند.
وی افزود: یگانهای ارتش سویه از حلب و شهرهای الخناصر و اطراف آن حرکت کردند تا جاده راهبردی بین استانهای حلب و حماه را کاملا از وجود گروه های مسلح پاکساز ی کنند.
حسین مرتضی که نیروهای ارتش را از استان حماه تا حلب همراهی کرده، خاطرنشان کرد: شهرها و روستاهای اطراف جاده حلب تا حماه اکنون کاملا تحت کنترل نیروهای ارتش قرار دارند.

 

برای دریافت فیلم، پس از کلیک کردن روی آیکن دانلود با کلید راست ماوس، گزینه save link as را انتخاب کنید.

برای دیدن بقیه تصاویر روی یکی از آنها کلیک کنید.

پربیننده ترین خبرها