گزارش العالم از آخرین تحولات میدانی در سوریه

گزارش العالم از آخرین تحولات میدانی در سوریه
پنج‌شنبه 18 مهر 1392 - 20:29

دمشق، (العالم)- به گزارش خبرنگار العالم در دمشق، ارتش سوریه چندین مخفی گاه "گروهک تروریستی النصره" در حومه دمشق را هدف قرار داده و توانسته شمار زیادی از اعضای این گروهک تروریستی را به ویژه در مناطق "داریا"، "المعضمیه"، "برزه"، "القابون" و "جوبر" به هلاکت برساند.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه با کنترل مجدد شهرک های "الذیابیه" و "الحسینیه" در حومه دمشق که در نزدیکی حرم حضرت زینب (س) قرار دارند، دستاورد بزرگی را رقم زدند.

وی به نقل از منابع نظامی سوریه اعلام کرد که عملیات نظامی در این منطقه همچنان ادامه دارد و نیروهای ارتش بمب های کارگذاری شده توسط گروههای مسلح برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه را خنثی کردند.

سلمو افزود: همچنین چند سکوی خمپاره انداز تروریست ها در این منطقه منهدم و تمامی افراد مسلح مسئول آنها کشته شدند. در همین راستا منابع نظامی سوریه، هدف از این عملیات را تأمین امنیت بزرگراه بین المللی فرودگاه دمشق و منطقه فرودگاه و محله "السیده زینب" اعلام کردند.

خبرنگار العالم تأکید کرد: شهرک های "الذیابیه" و "الحسینیه" که دیروز توسط نیروهای ارتش سوریه پاکسازی شدند، به عنوان منبع تأمین سلاح و مهمات تروریست ها برای حمله به مناطق غرب حومه دمشق، به ویژه "اردوگاه یرموک"، "داریا" و "المعضمیه" به شمار می آمدند.

سلمو افزود: گروههای مسلح از این دو شهرک به عنوان مکانی برای شلیک خمپاره به طرف محله اطراف حرم حضرت زینب (س) استفاده می کردند. اما نیروهای مسلح سوریه این مناطق را تا میدان "حجیره" به طرف منطقه "السبینه" پاکسازی کردند.

به گفته خبرنگار العالم، منابع نظامی سوریه تأکید کرده اند که عملیات نظامی تا پاکسازی کامل منطقه جنوبی حومه دمشق ادامه خواهد داشت.

 از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه، بر شدت عملیات نظامی شان در محور شمالی دمشق به ویژه مناطق "برزه"، "القابون" و "جوبر" افزوده اند و منابع نظامی اعلام کرده اند که نیروهای ارتش با پیشروی در این محور، مخفی گاه های دیگر تروریست ها به ویژه گروهک النصره را به کنترل خودشان درآورده اند.

 خبرنگار شبکه العالم در دمشق افزود: همچنین درگیری های پراکنده ای میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست ها در منطقه "جوبر" به ویژه در نزدیکی میدان "المناشیر" به چشم می خورد و در محور غرب نیز نیروهای ارتش، شمار زیادی از مقرهای گروهک النصره در المعضمیه و داریا را هدف قرار داده اند.

 

پربیننده ترین خبرها