نظامیان سعودی علیه ارتش سوریه می جنگند

نظامیان سعودی علیه ارتش سوریه می جنگند
جمعه 12 مهر 1392 - 19:19

سیف جمعان المالکی تبعه عربستان که هفته گذشته در جریان درگیری با ارتش سوریه در حلب جنوبی به هلاکت رسید، درجه دار ارتش سعودی بوده است که این مساله ثابت می کند سران ریاض به صورت رسمی با سوریه وارد جنگ شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از الحقیقه سوریه، سایت همایش های خانوادگی و قبیله ای عربستان در این باره نوشت: مقتول جزو قبیله بنی عاصی بوده و قبل از رفتن به سوریه برای همکاری با جبهه النصره در پایگاه هوایی جده فعالیت داشت.
اما بر خلاف افراد مسلح وهابی که برای جنگ راهی سوریه می شوند، این فرد جزو پرسنل نظامی دولت سعودی بوده و با اجازه رسمی به سوریه رفته است.     
اخبار منتشره از افراد مسلح در سوریه به ویژه جبهه النصره و داعش در روزهای اخیر نشان دهنده  حضور شمار زیادی از نظامیان عربستان در میان این افراد بود که حکومتشان به آنان اجازه جنگ در سوریه را داده است.
به گزارش الحقیقه، افراد مزبور قبل از عزیمت به سوریه مرخصی بلندمدت با حقوق گرفته و در صورت به هلاکت رسیدن، به اصطلاح شهید محسوب می شوند. این اولین بار است که خبر هلاکت یک نظامی عربستان در سوریه اعلام می شود به رغم آنکه از پاییز 2011 تاکنون صدها تبعه عربستان در سوریه به هلاکت رسیده اند.

این نظامی سعودی در حالی در نبرد با ارتش سوریه به هلاکت رسیده است که دولت این کشور نقش مهمی در مسلح سازی گروه های تروریستی وابسته به القاعده در سوریه دارد و این گروه های تروریستی با هزینه سعودی ها در حال نابودی زیرساخت های سوریه هستند.
 

پربیننده ترین خبرها