انصراف هواداران مرسی از برگزاری تظاهرات روز جمعه

انصراف هواداران مرسی از برگزاری تظاهرات روز جمعه
جمعه 19 مهر 1392 - 18:32

ائتلاف حمایت از مشروعیت که هواداران "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده مصر را شامل می شود، از تصمیم خود برای برگزاری راه پیمایی و تظاهرات امروز جمعه منصرف شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ائتلاف حمایت از مشروعیت، با صدور بیانیه ای هواداران خود را از تجمع در اماکنی نظیر میدان التحریر قاهره یا دیگر مناطقی که ممکن است به خونریزی های بیشتر بیانجامد، برحذر داشته و فعالیت های اعتراضی روز جمعه را به راه پیمایی های کوتاه و تجمعات مختصر، محدود کرده است.

ائتلاف هواداران مرسی، پیش از این مردم و هواداران اخوان المسلمین را به برگزاری تظاهرات گسترده در میدان التحریر فراخوانده و تاکید کرده بود که این تظاهرات به هر قیمتی باید برگزار شود. این فراخوان روز چهارشنبه نیز تکرار شد.

ائتلاف حمایت از "مشروعیت قانونی"، در توجیه صرفنظر از برگزاری تظاهرات، از هشدار برخی از اندیشمندان و نیروهای سیاسی به این ائتلاف و توصیه خودداری از برگزاری تظاهرات خبر داد.

در این میان، ارتش و پلیس مصر، صبح روز جمعه، شمار زیادی از نیروهای خود را در میدان التحریر مستقر کرد و تدابیر امنیتی شدیدی را در ورودی ها و خروجی های پایتخت در نظر گرفت تا آماده برخورد با هرگونه تظاهرات هواداران گروه منحل و غیرقانونی اخوان المسلمین باشد.

نیروهای امنیتی مصر، همچنین در اطراف ساختمان مجلس الشعب و مجلس شورا و همچنین ساختمان کابینه و اطراف سفارت آمریکا مستقر شدند تا از هرگونه تظاهرات در این مناطق جلوگیری کنند.

تظاهرات حامیان مرسی پس از خلع وی از قدرت بیش از هزار کشته بر جای گذاشته است.

آخرین دور این خشونت ها در روز یکشنبه این هفته همزمان با روز نیروهای مسلح که چهلمین سالگرد جنگ ششم اکتبر 1973 مصر با رژیم صهیونیستی بود، رخ داد. در آن روز جشن روز نیروهای مسلح به صحنه درگیری طرفداران اخوان المسلمین با مخالفان این گروه و نیروهای امنیتی مصر بدل شد. این درگیری ها به مرگ 57 تن و زخمی شدن حدود 400 تن منجر شد.

شمار زیادی از هواداران مرسی (حدود 500 تن) نیز بازداشت شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها